Even voorstellen...


A

Amariss

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben Tessa, 35 jaar en woon onder (of eigenlijk boven) de rook van Rotterdam. Ik ben nieuw op het forum, maar eigenlijk ook in de aquariumwereld.
Ik ben al googlend al vaak op het forum terechtgekomen om informatie te vinden en me in te lezen en heb daarom besloten me aan te melden.
Voor 5 december heeft mijn zoontje een superfish start 30 gekregen en daar zorgen we samen voor. Er wonen nu een stuk of 20 gezellige Neocaridina garnaaltjes en 4 Anatome Helena's in. Eerst ook een klein clubje Hyphessobrycon amandae, maar die hebben de witte stip niet overleefd (waren waarschijnlijk al ziek bij aanschaf).
Lang verhaal kort: mijn 80 cm bak staat nu 2 dagen in te draaien. Ik heb nog genoeg vragen en hoop met jullie advies en ervaring weer verder wegwijs te worden :)

Groetjes Tessa
 
Welkom. Ik zou alleen oppassen met Anetome Helena’s en garnalen, heb weleens gelezen dat die bij gebrek aan voedsel wel een garnaaltje pikken. Zou zonde zijn natuurlijk.
 
Welkom. Ik zou alleen oppassen met Anetome Helena’s en garnalen, heb weleens gelezen dat die bij gebrek aan voedsel wel een garnaaltje pikken. Zou zonde zijn natuurlijk.


Bedankt voor je advies Fozzy. De helena's zitten erin wegens een overload aan slakjes (meegelift met de plantjes). Ze hebben inderdaad 1x een garnaaltje gepakt, waarvan ik vermoed dat deze al verzwakt was. De andere garnaaltjes poetsen vaak de huisjes van de helena's schoon, en door de slakjes is er ook eten genoeg.
 
Welkom, hier hebben helenaslakken mijn complete citroengarnalencolonie uitgemoord en pakten ook mijn baby-algeneters

Bedankt voor je reactie en waarschuwing. Ik hou ze nauwlettend in de gaten en als ik het weer zie dan gaan de slakken eruit. Ik heb ze op aanraden van de speciaalzaak waar ik geweest ben aangeschaft, maar ik ben er wel achter dat die adviezen helaas niet altijd kloppen.
 
In het geval van Helena's zijn de ervaringen divers, ik heb er nooit hinder van ondervonden maar andere weer wel.
... tja zeg het maar.

gewoon goed in de gaten houden, merk je het alsnog dan zou ik ze lekker eruit halen.
 
Bedankt voor je reactie en waarschuwing. Ik hou ze nauwlettend in de gaten en als ik het weer zie dan gaan de slakken eruit. Ik heb ze op aanraden van de speciaalzaak waar ik geweest ben aangeschaft, maar ik ben er wel achter dat die adviezen helaas niet altijd kloppen.
Speciaalzaken zijn net zo kundig als mijn huisarts van psychische zaken (om maar een zijstraat te noemen, er zijn gewoon teveel diersoorten in de handel om dan allemaal verstand van te hebben, dus je kan het de winkel niet aanrekenen, zou alleen een berg zout naast hun advies neerzetten.
 

Terug
Bovenaan