Even Voorstellen


M

Matt

Guest
Hallo allemaal,
Mijn naam is Matthew ik ben getrouwd en ben vader van 2 kinderen een meisje en jongetje.

Wij hebben al een geruime tijd een leuke aquarium in huis staan met de maten 60X30X30 hierop zit een Externe filter een sera bioactive 130, een luchtpomp van superfish, sera Co2 reactor met tabletten en led verlichting met een controller.
het Actuele visbestand.
1X Mini haai / pangasius (gekocht toen ik nog geen idee had is destijds aangeraden door dieren winkel:oops:)
6X Ancistrus 3 donkere met stippen 3 albino's (nu met 10 jongen :))
1X Doorn meerval
5X Corydoras
10X Kardinaal tetra's
10X Helena slak

Deze bak draait super stabiel, geen algen of rare water waardes.
Nu is het punt gekomen, wij willen groter.

Ons oog is gevallen op een hoek aquarium van Juwel de trigon 190.
Ik wil graag alle slangen en snoeren achterlangs gaan zien voorkomen. hierom ga ik eerst bij de achterhoek een stuk glas inlijmen voor versteviging en hierin 3 gaten maken. 1 voor afzuig onder aan de bodem incl verlengstuk voor oppervlakte skimmer, 1 voor terug stroom waarin ook het co2 geinjecteerd wordt en nog 1 die ruim boven water niveau komt voor alle techniek snoeren en slangen deze wordt afsluitbaar met een dop waarin wartels zitten voor de kabels voor een extra zekere afsluiting dan wel condens druppels.
Op dit aquarium gaat het volgende aan techniek

- Eheim buitenfilter Prof III 2075
- Hydor 300W externe heater
- Hydor 75W Hydrokable (bodem verwarming)
- Eheim luchtpomp
- Dennerle Co2
- co2 injectie

Als bodem in de bak zou ik een Ada bodem willen dit lijkt mij in combinatie met de bodem verwarming en co2 voor de planten fantastisch.

De aansturing van dit aquarium wil ik zelf maken met een Raspberry Pi, gekoppeld met verschillende sensoren zoals Ph, tempratuur etc. relais uitgangen voor de heaters, pompen etc. en uiteraard mijn hele verlichting schema voor dag/nacht regeling en verschillende licht effecten zoals bewolking.

Het lijk mij leuk dit project te delen met jullie, en heel veel te leren van jullie tips.
Mocht je in de setup van onze nieuwe bak of andere bruikbare tips hebben hoe wij dingen het beste kunnen aanpakken Altijd welkom. want waarom zouden wij 2x het zelfde wiel uitvinden (al is hobbyen leuk)

Groeten Matthew
 
Welkom Matthew en als je alles in huis hebt kun je misschien in de sectie foto album een topic openen om zo iedereen er deel van te laten uitmaken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Matt
Allereerst een hartelijk welkom op dit prachtige forum Matthew! :petjeaf:

De hoekbakken zie je niet heel erg vaak voorbij komen. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe je deze gaat inrichten en volg je project dan ook erg graag!
 

Terug
Bovenaan