Even voorstellen


J

jocobe

Guest
Hoi allemaal,

Enkele weken geleden dit forum ontdekt en na wat meelezen nu misschien tijd om me even voor te stellen.

Ik ben Johan en al 42 jaar actief in de aquariumhobby.

Oorspronkelijk begonnen als jonge tiener met een meterbak, maar vele jaren later overgeschakeld naar mijn huidige bak van 1,40 meter.

In de beginperiode was er vrij weinig informatie te vinden over het houden van aquariumplanten, laat staan over voeding of CO2. Dus bleef mijn decoratie meestal beperkt tot wat kienhout en lavastenen, aangevuld met enkele Anubias planten.

Gedurende de jaren hoofdzakelijk wat grotere vissoorten gehouden, zoals allerlei soorten gourami’s, zilverhaaien, pleco’s. Heel bijzonder zijn mijn 2 clown botia die aangekocht werden in het prille begin en al die jaren deel uitmaken van mijn vissenbestand. Tot 2 jaar gelden tenminste, dan is de grootste overleden op de leeftijd van 40 jaar. De tweede, iets kleiner exemplaar, is nu al 42 jaar oud en blaakt voorlopig nog van gezondheid.

Na wat te rondstruinen op het internet en vooral het ontdekken van die mooie aquascape bakken was er al lang de drang om meer met planten te beginnen. Het enige wat me tegenhield waren de clown botia’s die hun eigen idee hebben van tuinieren :D. Maar nu de agressiefste van de twee weg is dan toch vorig jaar de stap gezet.

Hierbij nog een foto
DSC00423.JPG
 
Een hartelijk welkom op dit forum! :petjeaf:
Ik spreek graag mijn complimenten uit over je bak, erg mooi hoor!
 
Bedankt voor de complimenten.
Het is een beetje een Jungle-stijl, dus propvol planten om een wildgroei na te bootsen.
 

Terug
Bovenaan