Even voorstellen!


Martin R

Active member
Lid geworden
10 maart 2020
Berichten
38
Leeftijd
37
Hey goedemiddag iedereen!

als newbie wil ik me even voorstellen! Ik heb eindelijk mijn eerste aquarium aangeschaft! Een 60 liter bak van aquafish. Hierbij kwam een 100 watt thermostaat en een intern filter. Mijn aquarium staat nu een week in te draaien en zal dus over een week of 2/3 zijn eerste bewoners gaan ontvangen. Ik zit al langere tijd rond te neuzen op dit forum en dacht dat het nu wel tijd is deel te gaan nemen. Als het goed is zit er een foto bij dit bericht. Er komen nog een tweetal plantjes
IMG_20200305_175309.jpg
bij. Misschien wat suggesties?

Groet Martin
 

Bijlagen

  • IMG_20200309_173721.jpg
    IMG_20200309_173721.jpg
    154.7 KB · Weergaven: 59
Welkom en veel plezier van je bak. Een klein beetje voer wekelijks verkruimelen zal de opstart bevorderen.
 
Leuk bakje, mooie stukjes hout en goed dat je jezelf al een tijdje aan het inlezen bent hier op het forum! :petjeaf:

Ik zou je graag als tip meegeven om je goed te verdiepen in de vissen (of andere bewoners) voor je deze aanschaft. Niet iedere vis hoort in een bakje van 60 liter thuis en het filtertje is ook niet erg groot, dit samen maakt dat er al een aantal vissen niet geschikt zijn voor deze bak. Of andersom, deze bak is niet geschikt voor een aantal vissen. Voor de inrichting van je bak heb ik ook wel een leuke tip. Het bodemmateriaal kun je van voor naar achteren op laten lopen de hoogte in. Dus voorin hou je het laag en achterin maak je het hoger. Hierdoor krijg je een mooi diepte-effect in de bak en lijkt deze vaak wat dieper dan hij werkelijk is. :daisy:
 
Uwe Hoogheid:)

Bedankt voor de tips! Ik realiseer mij inderdaad ik mij beperkt heb in het toekomstig visbestand door deze afmeting. Maar goed, het zij zo. Niet iedereen hier was het eens met de komst van een aquarium dus moet qua formaat wat inleveren haha.

Ik dacht aan een groepje corydora's en nog een koppeltje in de midden/ bovenlaag. Niet te druk in ieder geval!
 
Mijn aquarium staat nu een week in te draaien en zal dus over een week of 2/3 zijn eerste bewoners gaan ontvangen.
Op tweede foto zie ik al bewoners. Ga ervan uit dat op deze foto het aquarium nog niet is ingedraaid dus houdt de waterwaardes en je vissen in de gaten, grote kans dat er teveel ammonia/nitriet in het water komt te zitten.
 
Op tweede foto zie ik al bewoners.

Scherp! Had ik helemaal nog niet door.
Jammer @Martin R je had beter nog even kunnen wachten met vissen toevoegen. Beste kans is nu om dagelijks wat water te verversen en de waarden van het water goed in de gaten te houden. Succes er mee.
 
om verwarring te voorkomen: Mijn bak is leeg hoor. Ik heb een paar dagen een paar tetra's er in gehad om de stikstofcyclus een kickboost te geven ;). Tip en de visjes van buurman.

Dus mijn aquarium is leeg en ik begin al wat nitriet te meten, dus het werkt wel!
 

Terug
Bovenaan