Wat is er nieuw

Even voorstellen

Coquimbo

Member
Lid geworden
18 oktober 2020
Leeftijd
59
Hallo allemaal,

Ik ben John 54 jaar oud en heb vorige week een aquarium aangeschaft met wat spullen erbij. Ik heb weinig ervaring met aquariums. Mijn vader had er vroeger een en dat vond ik altijd wel leuk, daarom ben ik nu voor mezelf begonnen.
Ik heb een bak van 60 liter. Ik denk hier wel een hoop te kunnen leren.

Bijlagen

• 20201018_132215.jpg
    20201018_132215.jpg
    410.8 KB · Weergaven: 76
Welkom John.
Weet je toevallig ook de naam van de plant achter 2e van rechts?

Nee sorry Ton naam daarvan weet ik niet, heb ze bij tuincentrum uitgezocht op zicht.

Nee sorry Ton naam daarvan weet ik niet, heb ze bij tuincentrum uitgezocht op zicht.
Jammer, ik heb sterk de indruk dat dit geen plant is voor onderwater maar ik kan hem in de lijsten niet vinden, mogelijk ziet een ander het ook.

Jammer, ik heb sterk de indruk dat dit geen plant is voor onderwater maar ik kan hem in de lijsten niet vinden, mogelijk ziet een ander het ook.
Hij stond wel onderwater bij het tuincentrum. Zal nog eens een keer terug gaan kijken of ik de naam te weten kom.

Hij stond wel onderwater bij het tuincentrum. Zal nog eens een keer terug gaan kijken of ik de naam te weten kom.
Dat kan ja en ze houden dat vaak een paar weken vol voordat ze verslijmen en dood gaan, er worden met regelmaat planten aangeboden voor onder water wat uiteindelijk planten voor in een terrarium of paludarium zijn, deze kunnen wel met hun wortels erg nat gehouden worden maar de bladeren moeten niet in het water maar in een redelijk vochtige omgeving.

https://aquaforum.nl/threads/kamerplanten-zijn-geen-aquariumplanten.9816/

Misschien een Hemigraphis soort :juggle: Herken hem zo niet.

Dat kan ja en ze houden dat vaak een paar weken vol voordat ze verslijmen en dood gaan, er worden met regelmaat planten aangeboden voor onder water wat uiteindelijk planten voor in een terrarium of paludarium zijn, deze kunnen wel met hun wortels erg nat gehouden worden maar de bladeren moeten niet in het water maar in een redelijk vochtige omgeving.

https://aquaforum.nl/threads/kamerplanten-zijn-geen-aquariumplanten.9816/
Ik heb net even op de lijst gekeken maar die fittonia hadden ze daar bij het tuincentrum inderdaad ook tussen staan als aquariumplant. Denk dat ik de plant maar verwijder en ergens anders een andere ga uitzoeken, bedankt voor de waarschuwing.
Zoals ik al zei, ik kan hier een hoop leren.

Ik heb er een kamerplant van gemaakt.

Bijlagen

• IMG-20201018-WA0004.jpeg
    IMG-20201018-WA0004.jpeg
    78.1 KB · Weergaven: 67
Ik heb er een kamerplant van gemaakt.
TOP, zorg dat de wortels goed nat blijven en regelmatig besproeien, dan heb je er een prima plant bij voor in de huiskamer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan