Wat is er nieuw

Even voorstellen

Lid geworden
20 oktober 2020
Leeftijd
31
Hallo mede aquarianen,

Mijn naam is Jack London, 27 jaar uit Culemborg. Al 15 jaar geniet ik van de aquarium hobby. Ik hoop dat ik me op dit forum mag aansluiten om deze pret te delen 🙂

Op dit moment heb ik een 80cm bakkie met daarin Corydoras panda(15), blauwe neon(15), (vuur)garnalen(x) en een hoop puntslakjes(x). Ik weet dat het eigenlijk wat aan de krappe kant is. Daarom ververs ik regelmatig water, is er veel drijfgroen aanwezig en houd ik de boel nauwlettend in de gaten 😉

De bak draait nu een jaar stabiel en alle bewoners hebben het volgens mij enorm naar hun zin. De Corydoras panda hebben het volgens mij zo naar hun zin dat ik ze vandaag betrapt heb op paaigedrag. Dat brengt mij gelijk bij mijn eerste vraag: zou het mogelijk zijn om in mijn gezelschapsbakkie te kweken met de panda's? Zoals op de foto (excuses voor de kwaliteit) is te zien is de bak ingericht met een hoop schuikplekken en diverse mossen en andere beplanting. Let aub niet op de catappablad rechtsvoor, de garnaaltjes moeten het nog opeten.

Prettige avond allen,
Jack

Bijlagen

• IMG_20201020_221024.jpg
    IMG_20201020_221024.jpg
    418 KB · Weergaven: 72
Welkom, kweken zal wel gaan alleen de eitjes zullen waarschijnlijk opgegeten worden door je tetra's en de jonkies zowel door de tetra's als de panda's

Welkom, kweken zal wel gaan alleen de eitjes zullen waarschijnlijk opgegeten worden door je tetra's en de jonkies zowel door de tetra's als de panda's
Stiekem hoop ik dat als het mos nog wat groeit er dusdanig veel in zit dat er misschien wat eitjes en kleine visjes in kunnen overleven tot ze iets groter zijn. Vaak zie ik ook vrij kleine garnaaltjes zwemmen die dan wonderbaarlijk met rust worden gelaten door de tetra's. Mocht het over een tijdje nog niet gelukt zijn zet ik misschien een groepje Cory's even apart zodat ze kunnen afzetten. De ouders eten niet de eigen eieren op toch?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan