Wat is er nieuw

Exrtra filter Dennerle scapers tank?

Y

yov

Guest
Hallo,

Ik heb dus een Dennerle scapers tank dat zwaar beplant is. En centraal een mooi stuk spiderwood heeft. Momenteel filter ik met de standaard bijgeleverde hang on filter. In combinatie met de filterspons zodat de garnaaltjes niet in de filter kunnen. Dankzij de lilly-pipe heb ik een mooie verdeling van de stroming op het oppervlakte.

Echter... Ik merk dat er zich achter het spiderwood en onder de filterspons zich veel vuil "ophoopt" Ik kan hier ook maar moeilijk bij als ik afhevel! Hierdoor en combinatie van op berperkte plaatsen wat draadalg vermoed ik dat de stroming in de tank niet perfect is!

Zou het aan te raden zijn om een extra filter te plaatsen die over de boden stroming voorziet van achter naar voor toe? Of eventueel stroming richting achterwand zodat de neerwaartse stroming de bodem beroert?

Verder dien ik nog te melden dat ik binnen 14 dagen voor 16 dagen het land uit ben! Dus misschien moet ik de filter nu vlug nog installeren. Of eerder wachten tot ik terug ben ?

Graag had ik jullie input en meningen hierover eens vernomen?

mvg,

Yov

Ik gebruik C02. Deze is juist geregeld. Maar ik zit met die dode plekken... Ik heb een Eheim classic besteld en zal eens experimenteren met de uitstroom/instroom zodat ik meer circulatie krijg in het aquarium. Wel moet ik nog een geschikte inlaat vinden zodat de garnalen niet gemixt worden. Alsook eens bedenken welke filtermassa ik ga gebruiken!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan