Wat is er nieuw

Exstern + interne pomp

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joey9411
  • Startdatum Startdatum
J

Joey9411

Guest
Goede dag

Even een vraagje ik heb een juwel 350l 120cm bak deze is nu voorzien van een oase biomaster thermo 600 alleen vind ik de stroming in de bak net iets te weinig nu wou ik hier een klein intern filter nog bij zetten voor exstra stroming en dan gelijk een deel filter er bij en deze dan vol proppen met bio media.
Nu wil ik alleen de interne pomp in de nacht uit zetten kan dit? De exsterne pomp blijft gewoon draaie

Mij lijkt het best wel kunnen aangezien het biogebeuren in de steeds draaiende filter zit.

Maar goed ik ben zo ongeveer het tegenovergestelde van kundig althans hier op dit forum.

Ik zou persoonlijk voor zo en aqua 2 externe gebruiken. JBL e1502 bv

Hm ik ben er niet zo'n voorstander voor om een filter met media steeds stil te leggen en weer aan te zetten. Dat gaat zuurstofarm(er) worden en zal vermoedelijk een sterfte van de bacteriën teweeg brengen, die dan weer verspreid wordt door je bak zodra overdag het filter aan gaat.

Wellicht kun je dan gewoon beter naar een stromingspompje kijken? Die zijn geschikt voor wat jij wil bereiken, meer stroming en kun je zonder problemen aan of uit zetten.

Die sicce's werken daar goed voor inderdaad. :thumbs: Stil en zuinig. Denk voor jouw bak dat de versie van 1000 L meer dan genoeg is. 🙂

oke bedankt allemaal voor het meedenken ik had er idd al zo stromings pomp er in zitten van het merk oase deze doet 1500 t/2000l/h nu vind ik dit weer net teveel en de stromings pomp maakt veel herrie als deze aan staat nu zag ik een interne pomp van eheim een biopower deze doet maximaal 700l/h deze kan je dan als goed is afstellen op een bepaalde volume dan zou deze evt aan kunnen blijven staat wat denken jullie hiervan ?

2x een buiten filter is geen optie bij juwel omdat de doorvoeren van de bak vrij klein zijn helaas

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan