Wat is er nieuw

extern filter 150x50x60

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
30
bij mijn 2e hands bak die ik gekocht heb, had de man een filter die al een hele tijd leeg stond bij (gratis bij gekregen)

deze net aangesloten maar is zo lek als een mandje, komt zowel onder de behuizing als onder de pompkop vandaan. was een eheim 2228 met 1000L per uur. dit was misschien zoiezo wat weinig voor een 450liter bak maar wou het proberen.

afijn, ga nu maar een nieuw filter kopen, heb ook een JBL e401 staan die mij erg bevalt.

zouden jullie voor de E1501 gaan of de E1901 ? verschilt nog wel 70 euro in prijs dus daarom graag jullie mening.

wat ik van plan ben om te houden:

meerdere L nummers
Dwergcichliden
grote school in de middenlaag en misschien ook nog wel wat in de bovenlaag.]

Had je ook al aan de optie van 2 filters gedacht?
2x E901 bijvoorbeeld?

dat is ook nog een optie. behoud je meer cultuur met het "schoonmaken"

heb je wel weer meet techniek in het zicht hangen (2x in en 2x uitlaat)

Techniek in de hoeken zijn doorgaans goed weg te werken / maskeren.

Ik had de 1501 op mijn vorige bak van 120x40x60 en had het idee dat dat net aan voldoende was..

Ik had een 1501 op mijn 450L en was krap aan naar mijn idee.
Had er een 2028 erbij gezet, en was eigenlijk best tevreden

dank allen.

weet niet hoe jullie vis bestand er uit zag, maar weet wel dat L nummers aardig kunnen vervuilen dus denk dat ik dan maar meer capaciteit neem als een 1501, omdat jullie het al krap aan vonden.

of het een 1901 word of 2x kleiner filter ga ik nog over denken.

Op basis van de voordelen van twee separate filters, meer stabiliteit en makkelijker om en om te onderhouden zou ik hier serieus over nadenken. Of het dan JBL moet worden of iets anders, dat is natuurlijk helemaal aan jou.

In ieder geval succes met je zoektocht en je keuzes

Je 2228 is zeker NIET kapot. Maar als hij lang stilstaat zonder water dan gaat hij lekken via de uitgedroogde rubbertjes.

Vervang de grote ( vierkante) ring die in de onderkant van de kop zit. en vervang ook de rubber stop die in de ZIJKANT van de kop zit.. Strijk beide voor montage in met zuurvrije vaseline.

Vervang ook de 0 ringen die op de beide toe en afvoer kranen van de pomp zitten,

Dat s alles. Je pomp zal weer jaren vooruit kunnen! Ik heb een 2229 die draait nu al 20 jaar....!

zal is even kijken waar die dingen te koop zijn. kan altijd een poging wagen.

Richard houdt wel het geluids-niveau van de jbl pomp in de gaten de e401 is qua geluid een stuk rustiger/stiller
als de e1500 of de e1900
zo zelf voor twee maal de jbl 901 gaan of de eheim 2228 plus een pomp er bij

groet

jaap

ik heb voor nu een E1901 gekocht, wil toch zoveel mogelijk plek behouden in de kastjes voor me "zooi"

de Eheim ga ik met der tijd nog even naar kijken.

het geluid van de E1901 valt overigens reuze mee hoor, zou hem niet in een slaapkamer gebruiken maar verder zie ik er geen problemen mee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan