Wat is er nieuw

Extern filter 350 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Monica Hiemstra
  • Startdatum Startdatum
M

Monica Hiemstra

Guest
Hallo leden,

Kort geleden heb ik een nieuw aquarium gekocht.
De juwel rio 350 led.
Nu wil ik graag sparen voor een extern filter. Welk extern filter zouden jullie aanraden?

Groet Monica

Bijlagen

• 20191224_093943.jpg
    20191224_093943.jpg
    123 KB · Weergaven: 133
Je zal geheid ook adviezen over eheim krijgen..
Ik zou er wel zelf in duiken op reviews etc. En wachten wat hier gezegd wordt.

Je zou bv ook bv e1902 kunnen nemen. Maar wacht even af voor meer adviezen.

Je zal geheid ook adviezen over eheim krijgen..
Ik zou er wel zelf in duiken op reviews etc. En wachten wat hier gezegd wordt.

Je zou bv ook bv e1902 kunnen nemen. Maar wacht even af voor meer adviezen.

Ik heb gezelen idd dat de eheim prof 4, goed moet zijn. Ik ben benieuwd wat hier gezegd word

Ik heb gezelen idd dat de eheim prof 4, goed moet zijn. Ik ben benieuwd wat hier gezegd word
Ik heb op mijn 450 allebij de eheim prof4 600 en de 1502 en ze bevallen mij alle twee wel alleen vind ik het met de eheim makkelijker om hem weer aan de praat te krijgen dan de 1502 en ze zijn allebij erg stil. Kwa prijs is de 1502 goedkoper maar kwa stroom de eheim weer iets voordeliger

ik zou gaan voor een oase biomaster heb in het verleden eheim gebruikt maar zou niet meer terug willen,makkelijk schoon te maken voorfilter

en ingebouwde staafverwarming

ik zou gaan voor een oase biomaster heb in het verleden eheim gebruikt maar zou niet meer terug willen,makkelijk schoon te maken voorfilter

en ingebouwde staafverwarming
Bedankt!

Ze zijn allemaal wel tevreden over de oase biomaster 600. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb geen goede ervaring met de oase biomaster.
Bleef maar lucht aanzuigen via de kop.
Heb onder garantie een nieuwe kop gekregen maar dat maakte geen verschil.
Heb nu een fluval fx4 en ben daar heel tevreden over.

lucht daar had de oudere serie soms last van ,maar in de nieuwere heeft de kop een aanpassing gehad.en zou het probleem opgelost moeten zijn.ikzelf heb een nieuwere versie en er tot op heden nog geen last van gehad

lucht daar had de oudere serie soms last van ,maar in de nieuwere heeft de kop een aanpassing gehad.en zou het probleem opgelost moeten zijn.ikzelf heb een nieuwere versie en er tot op heden nog geen last van gehad
Ik heb het filter 2 maanden geleden gekocht en na 2 weken een nieuwe kop gehad en 2 weken verder de biomaster vervangen voor de fluval.
Ik moet wel zeggen dat oase een hele goede service heeft en ik er weinig mensen over hoor klagen.

Ik heb het filter 2 maanden geleden gekocht en na 2 weken een nieuwe kop gehad en 2 weken verder de biomaster vervangen voor de fluval.
Ik moet wel zeggen dat oase een hele goede service heeft en ik er weinig mensen over hoor klagen.
Fluval fx serie is toch niet echt handig voor een bv fusion of juwel series vanwege de grotere buizen die om het aquarium in gaat?

Vanwege de klep? Tenzij je handyman gaat spelen. Maar de uitsparing die standaard in een aquarium zit voor de in en outlet buizen is denk ik te krap voor de fx slangen?

Fluval fx serie is toch niet echt handig voor een bv fusion of juwel series vanwege de grotere buizen die om het aquarium in gaat?

Vanwege de klep? Tenzij je handyman gaat spelen. Maar de uitsparing die standaard in een aquarium zit voor de in en outlet buizen is denk ik te krap voor de fx slangen?
Heb 'm zelf op een juwel Rio 240.
Niet vanwege de klep, maar puur voor z'n capaciteit.
Ja de uitsparing is iets te krap, maar dat is met een zaag zo opgelost.
Heb er maar een klein stukje vanaf moeten zagen.

Dan heb je mazzel gehad heb hier zon ding staan wat een drama zeg heel gauw vervuilt weinig stroming en veel lucht happen zo veel dat het verwarmings-element kapot ging
Kwam er pas geleden achter dat het niet de pomp kop was maar deze
Schermafdruk op 2019-12-30 22-31-23.png
bleef lucht aanzuigen via de regelknop maar de stroming bleef knudde en heel gauw vuil
Nu heel te vreden over jbl of eheim of fluval heb er verschillende draaien.
Fluval maakt ook hele mooie kleiner filterpompen als de fx4 fx6
Als ik me goed herinnerd heeft dirkbazuin er 1 draaien

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan