Wat is er nieuw

Extern filter advies gevraagd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shartman
  • Startdatum Startdatum
S

Shartman

Guest
Allen,

Ik zou graag advies willen vragen over een externe filter.

Ik heb een juwel vision 180 met een binnenfilter die ik wil vervangen door een externe filter.

Als keuzes heb ik op het oog de
Jbl 1502 of de eheim prof 4+ 350

Wat zouden jullie adviseren of zijn jullie ervaringen? Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel dus dat is geen doorslaggevend punt.

Alvast bedankt
Groet
Sebastiaan

Ik vond de 1501 altijd heerlijk werken, nooit een prof4+ gehad ofzo.
Maar hoe meer elektronica erop zit hoe meer er stuk aan kan gaan.

Ben tegenwoordig wel fan van de Classic filters, puur omdat ze monkey-proof zijn en altijd blijven werken

Ik heb de e902 op mijn 190 liter bak staan en dat is (met spraybar) voldoende qua stroming, erg stil filter ook

De JBL 1502 e werkt bij mij als een tierelier

De juwel vision is 180 liter, is een jbl 1502 of een eheim prof4+ 350 dan eigenlijk niet to much? Of verlies je naar verloop van tijd capaciteit waardoor het wel weer oke is?

Jou keuze waren de 2 genoemde filters .

Zet de gegevens van beide filters is naast elkaar en beoordeel dan de verschillen.

En iets over capaciteit kan nooit veel kwaad en ook nog makkelijk mocht je een keer een groter aquarium willen.

De juwel vision is 180 liter, is een jbl 1502 of een eheim prof4+ 350 dan eigenlijk niet to much? Of verlies je naar verloop van tijd capaciteit waardoor het wel weer oke is?

Vision 180 is 150 liter netto.

Ik zou er een een 2215 van Eheim opzetten.

Of een uit de experience serie.

Ik heb jaren een vision 180 gehad met de Eheim experience 250 erop.

Ik vond de 1501 altijd heerlijk werken, nooit een prof4+ gehad ofzo.
Maar hoe meer elektronica erop zit hoe meer er stuk aan kan gaan.

Ben tegenwoordig wel fan van de Classic filters, puur omdat ze monkey-proof zijn en altijd blijven werken
Daar valt inderdaad een hoop voor te zeggen.
De laatste eheim die ik gehad heb was ook zo’n ding met allerlei electronische toeters en bellen.
Een van de minste die ik gehad hebt.

In het geval van de TS is een eheim classic inderdaad een hele goede keus.

Debiet loopt altijd terug met de tijd.

Maar het vermelde debiet op de doos kan je gerust halveren gezien dit vaak word gemeten op een leeg filter zonder slangen

1502 zou overkill kunnen zijn. Draaide hier (01) op een 120 cm van Fusion.
Zal ook van de inrichting en het vissenbestand afhangen

Voor de Vision 180 lijkt mij de e902 ook voldoende.

Dank allemaal voor de reacties. Ik denk dat ik voor de jbl ga. Twijfel alleen nog over de 902 of 1502. Het is voor een 180 liter (bruto) en ik heb geen plannen op dit moment voor een grotere bak.

Wat zouden jullie adviseren?

De 902 is prima geschikt voor je bak hoor.

Lijkt mij ook.

Mee eens.

Het interne filter is de ecoflow 600. Dat is 600l per uur, door de fabrikant voorgeschreven voor dit aquarium . Als je dat aanhoudt dan heb je voldoende stroming voor dit aquarium. De jbl 902 komt dan goed in de buurt met zijn 900l p/u. Er is altijd wat pompkracht verlies door filtemateriaal en de pomp staat ook meer dan een meter onder de bak.

Nou, ik heb een Juwel Rio 180. Daar heb ik een tijdlang een JBL e 901 op laten draaien. Werkte goed. Nu draait er een e 1501 op. Bevalt me nog beter. Overigens heb ik een spraybar over de gehele achterwand. De stroomsterkte is te regelen met de grootte en afstand van de gaatjes.

Als je op het extern filter bijvoorbeeld een CO2 reactor wil aansluiten, dan zou ik kiezen voor de JBL 1501

Ik zou ook voor de 1502 gaan. Is maar paar tientjes meer.
En als je in de toekomst groter gaat dan heb je een mooie filter erbij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan