Wat is er nieuw

Extern filter Tetra Tec op nieuw Aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter MB2012
  • Startdatum Startdatum
M

MB2012

Guest
Hoi,

Ik heb een nieuw aquarium gekocht. Juwel Rio 300.
Ik heb vaker aquaria gehad met een intern filter, maar wilde nu eens kijken naar een extern filter.

Het lijkt mij minder geknoei met schoonmaken en meer ruimte voor de vissen.

Maar heeft iemand ervaring met Tetra Tec Ex 1200?
Waar laat ik het verwarmingselement? Die wel in het aquarium?

Groet

Martijn

Ik heb de tetra tec 1200 plus. pomp draait echt geruisloos. aanzuigen van de slangen gaat makkelijk. Schoonmaken gaat ook prima. Slangen zijn doorzichtig dus die zie je wel snel vuil worden. Installatie is makkelijk en alle spullen worden meegeleverd. De afzuigkorf is telescopisch dus makkelijk op hoogte te zetten.

Enig puntje om rekening mee te houden is dat de kraantjes die er op zitten. Draai je te hard dan draai je ze er af wat een waterstraal in je kamer oplevert. Je kan ze er gelukkig wel weer opklikken. Doe daar dus voorzichtig mee.

verwarming intern kan , maar ik ga zelf van de week even een Hydor 300 externe er op zetten. Die had ik nog wel liggen. anders kost je dat iets van 60 euro ongeveer.

De prijs is 98 euro bij de hornbach voor het filter, als laagste prijs garantie.

Ik heb geen ervaring met de Tetratec ex1200 maar wel met een lichtere versie (ex600). Ik ben er erg tevreden over, prima pomp welke erg stil is.

heb zelf 3 x de tetratec ex700 en ben er erg tevreden mee.
het verwarmingselement gewoon in je bak hangen!

Bedankt!
dan ga ik het maar eens proberen met een extern filter

Dan kan ik nu gaan nadenken over planten/visbestand🙂

Ik heb er 1 draaien. Inderdaad die kraantjes, en ik heb een keer gehad na schoonmaken dat de pomp het amper deed - de plastic bolletjes die er als filtermedium bijzitten passen precies in het aanzuig gat in de mandjes, dan gaat het zuigen niet meer zo goed 😳 Dus even opletten met de mandjes er in doen als er al water in de filterpot zit, die bolletjes blijven drijven dus zorg dat ze goed onder het stuk schuim blijven ziten.

Nog een prijstip, mits je een creditcard hebt: zooplus.de 99 euro gratis verzenden en 5% korting bij aanmelding nieuwsbrief.

Zit er idd over te denken om de bio ballen maar te verwijderen en deze maar te vervangen door extra keramische buisjes. Dat werkte in mijn vorige filter ook heel goed.

Bij de Hornbach was het filter 155 euro
dat was niet echt een optie
Ik ga eens proberen via zooplus.de
bedankt voor de tips!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan