Wat is er nieuw

Extern filter voor 45L (50x30x30) bak.

Brem

Well-known member
Lid geworden
29 mei 2018
Leeftijd
36
Heya mensen,

Ik zoek voor mijn nieuwe garnalenbak (Caridina) een extern filter.
Nou zou het eigenlijk een filter moeten zijn die een erg rustige uitstroom heeft vanwege de garnalen.

Heeft iemand hier ervaring mee over welk soort en type hiervoor geschikt is?

Ik zag een Eden 501 en een Eheim 150 filter maar weet niet goed welk filter een goede keus zou zijn.

Ik heb de Eheim (2211) op een 60 liter bak gehad en dat beviel prima en met kranen ook wel makkelijk in onderhoud.
Vergeet in zo n geval niet om met de filterguard te werken want anders komen de garnalen te makkelijk in de filter.

Ik heb de Eden 501 op mijn 30 liter en dat kan net, voor een 45 liter zou ik deze niet nemen.

Ik heb de Eden 501 op mijn 30 liter en dat kan net, voor een 45 liter zou ik deze niet nemen.

Ander advies toevallig voor dit volume?

op een 50 x 25 x 30 bakje, heb ik een eheim 2213 (classis 250 tegenwoordig geloof ik) met een poppy-pipe als uitstroom geeft dat een rustige stroming, een spraybar geeft veel snellere stroming en is in combi met een externfilter al snel teveel denk ik. Voor de instroom van ieder extern filter zou ik een rvs shrimp guard aanraden. zo voorkom je dat kleine garnaaltjes het filter in kunnen.

Ander advies toevallig voor dit volume?
Er zijn al een paar filters genoemd welke prima voldoen dus even kijken welke het beste bij jou situatie past.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan