Wat is er nieuw

Extern filter voor Vision 260

tharealmb

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2013
Website
www.martijnbouius.nl
Hallo Aquariuanen,

Momenteel heb ik een intern filter in mijn Juwel Vision 260 zitten. Maar deze laat steeds los (zuignappen plakken niet aan het raam) en is nogal groot (Bioflow 6.0, 1000l/h).

Nu zag ik deze langskomen:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1495857

Is zo'n filter een optie? zo heb ik meer ruimte. en hoeveel l/h heb ik dan nodig? het is niet heel ver voor mij, vandaar de vraag.

De leverancier (algen magneet) is trouwens failliet, dus is waarschijnlijk opgekocht uit een faillisementsverkoop.

Ik ken het merk niet maar zou wat buitenfilter betreft voor de capaciteit van 1500l/u gaan.

ken het merk ook niet... misschien kan je gaan voor een eheim proffesional of een jbl cristalprofi ?

De prijs is niet gek maar denk dat er geen garantie meer op zit dus dat is wel een nadeel.

Wat voor vissen heb je? (van belang i.v.m. het wel of niet houden van stroming)

~ Ivo

Zijn van LUDGER.
Dus is er wat,moet hij garant staan.

Bertus zei:
Zijn van LUDGER.

haha Bertus 🙂
Maar op zich zijn het knappe pompen voor weinig geld. Mij weerhield het ervan om er 1 te kopen is het filtermateriaal dat er niet bij zit, anders had ik het zeker gedaan... Zit nu te kijken naar SunSun met uvc lampen, ook leuk geprijsd....

Bertus zei:
Zijn van LUDGER.

Waarom MOET hij garant staan?

Hij heeft dan wel een winkel in visvoer maar hij is niet de leverancier van de filters.Welke overigens ws failliet is. Dat is een beetje onnozel.

Stonden ze op mp en wist niemand van zijn "winkeltje" zou je dan ook roepen dat ie garant moet staan?

Ze zijn leuk geprijsd maar ook ex filtermateriaal. En dat maakt het toch wat minder.

dan ben je ipv 60 nog 80 kwijt en daar koop je ook iets anders mee 🙂

En nee Bertus, we hebben niet allemaal een kast vol filtermateriaal 😛 😛

OT: denk dat 1500 voor een 260 wat veel is, maar je kan em altijd knijpen. Beter te veel dan te min.

Ik hoef officieel niet garant te staan, ik bied ze immers niet via mijn webwinkel aan. Maar mocht het filter er zeer snel ermee ophouden dan ben ik heus wel bereid met een passende oplossing te komen. Echter zullen ze heus niet zomaar ermee ophouden, ze zijn tenslotte nog helemaal nieuw.

De filters heb ik inderdaad opgekocht na een faillissement. Ze zijn van het Itilaanse merk 'Sacem'. Het failliete bedrijf "Algen magneet" heeft ze in een eigen doos gedaan.

Begin je nu wartaal uit te slaan?
Praat nou eens gewoon.

Ja,hij kan ook een Eheim 2026 van Marktplaats af halen. voor 23 euro.

En nee Bertus, we hebben niet allemaal een kast vol filtermateriaal? Nee???
Nou dat is dan vervelend,he.

Ludger zei:
Ik hoef officieel niet garant te staan, ik bied ze immers niet via mijn webwinkel aan. Maar mocht het filter er zeer snel ermee ophouden dan ben ik heus wel bereid met een passende oplossing te komen. Echter zullen ze heus niet zomaar ermee ophouden, ze zijn tenslotte nog helemaal nieuw.

De filters heb ik inderdaad opgekocht na een faillissement. Ze zijn van het Itilaanse merk 'Sacem'. Het failliete bedrijf "Algen magneet" heeft ze in een eigen doos gedaan.

:thumbs:

Wat? Bijten naar de baas? :6 Af ,WEbhont.

Diesel1610 zei:
Bertus zei:
Zijn van LUDGER.

haha Bertus 🙂
Maar op zich zijn het knappe pompen voor weinig geld. Mij weerhield het ervan om er 1 te kopen is het filtermateriaal dat er niet bij zit, anders had ik het zeker gedaan... Zit nu te kijken naar SunSun met uvc lampen, ook leuk geprijsd....
In dezelfde prijscategorie kan je beter voor Jebao gaan.

Diesel1610 zei:
Bertus zei:
Zijn van LUDGER.

haha Bertus 🙂

Filtermateriaal kost toch geen fluit.
Duuste is de siporax,

Hamburger Matten koop je met 50 x 50 cm, en snij ze op maat.

Dan worden ze natuurlijk een stuk aantrekkelijker!

Ik vertrouw het niet hoor... 🙄 😀

Wie, die meid? Ook aantrekkelijk,hoor.

Bertus zei:
Diesel1610 zei:
Bertus zei:
Zijn van LUDGER.

haha Bertus 🙂

Filtermateriaal kost toch geen fluit.
Duuste is de siporax,

Hamburger Matten koop je met 50 x 50 cm, en snij ze op maat.

heb het ook nooit over de kosten gehad Bertus. Maar bestellen duurd weer een paar dagen, en ik heb geen kast vol🙂

Zal eens gaan kijken of ik niet eens wat voorraad kan gaan opbouwen....

Waar haal jij die hamburgers Bertus ?

Nou is niet mis hoor Bertus.
Mocht Eheim een keer over de kop gaan kunnen de winkels nog een tijd geleverd worden met de spullen die jij hebt! 😉

Zo is dat.
Het laatste filter,geen slangpilaar, en schuifje voor ontkoppeling gebroken.
UIt een slechte kop gehaald ,SL.pilaar erop en klaar. is kees.

OM de slangpilaar er af te halen ,moer er een rood knopje opzij.
Dat ging niet,dus oen gemaakt ,lag in 2 stukjes !!!.

Geen idee waar je het over hebt maar ik geloof je Bertus! 😀

Zozo het topic maakt wat los zie ik. Dat was niet de intentie haha.
Heb nog geen filtermateriaal behalve wat juwel sponzen. Maar moet dus sowieso keramiek en kool? En hamburgermatten haha. Zal me morgen nog ff verdiepen en dan een keus maken. Dit weekend gaat mijn aquarium op een dressoir, en dan moet de bak toch leeg dus kan ik gelijk zoiets aanleggen. Bedankt voor het meedenken sowieso en tips zijn nog altijd welkom.

Geen kool.
Dat is alleen voor NA medicijn gebruik.

oke, heb nog een hele stapel erbij gekregen (juwel sponzen) dus dat moet lukken. Keramiek dus erbij en das alles? de LFS had het over keramiek, spons, nogiets, spons als er ruimte was...

tharealmb zei:
oke, heb nog een hele stapel erbij gekregen (juwel sponzen) dus dat moet lukken. Keramiek dus erbij en das alles? de LFS had het over keramiek, spons, nogiets, spons als er ruimte was...

Ja, keramische pijpjes hebben een poreus oppervlakte waardoor de goede bacteri�n (welke je nodig hebt) zich er erg goed in kunnen nestelen. Ook zou ik er nog wat filterwatten bij doen zodat je het fijne vuil kan opvangen.

Gister het filter opgehaald. Nu nog uitvogelen hoe die in elkaar moet (nog nooit extern filter gehad, plus geen handleiding... lang leve google/youtube voor voorbeelden!)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan