Wat is er nieuw

Extern filter

amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Hallo allemaal,

Ik zou graag over willen op een extern filter. Welke raden jullie mij aan? Ik heb een aquatlantis elegance expert 80, rond de 140 liter. Ik heb er echt 0,0 verstand van 🤣. Ik heb nu zo'n grote biobox 2 intern filter inzitten, maar ik ga me er steeds meer aan irriteren 🙄, hoewel hij zijn werk verder prima doet. Heb je ook filters waar ook externe verwarming bij zit of kan dit alleen maar in het aquarium?

Groetjes

Er bestaan filters met een verwarming erbij in, die zijn wel een stuk duurder (Bijvoorbeeld de Oasebiomaster Thermo). Ook zijn er verwarmingen die je tussen de slangen plaatst en zo het water verwarmen. Over die zogeheten in-line dingen heb ik weinig positiefs gehoord, al kan dat toeval zijn natuurlijk.

Eheim en JBL zijn 2 bekende merken waarvan ook op marktplaats veel te vinden is. Afhankelijk van je aquarium (hoeveelheid en type vissen) zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld een JBL E902, Eheim 2213 of Eheim 2215. Ik heb nu op een soortgelijk aquarium een Tetra tec 600, die bevalt me ook uitstekend.

Tot op de dag van vandaag ben ik ontzettend blij met de overstap van een intern naar een extern filter.

Laatst bewerkt:
Je kan ook denken aan een JBL 702 of een Eheim 2215.

Beetje vergelijkbaar met de JBL Marcel.

Thnx hier kan ik wel wat mee

dan is er ook nog de Oase Filtosmart Thermo 200

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan