Wat is er nieuw

Extern filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter AutoGeak
  • Startdatum Startdatum
A

AutoGeak

Guest
Hallo allemaal

Ik krijg binnekort mijn nieuwe Rio 400 binnen en ben vast opzoek gegaan naar een extern filter.
Aangezien ik van plan ben om het interne filter behuizing eruit te halen en geen manier zie om het verwarmingselement netjes weg te werken wil ik graag een pomp met ingebouwde verwarming. Alleen kan ik geen filters vinden inclusief verwarming behalve die van eheim Eheim Professionel 3 2180 Met Verwarming En Lcd.
Die vind ik nogal extreem prijzig.
Nu is mijn vraag hebben jullie nog suggesties voor andere filters met een intern verwarmingselement of hoe ik het verwarmingselement netjes weg kan werken?

Sowieso worden hier op het forum (commercieel, Aangeboden), en op MP regelmatig goedgebruikte filters aangeboden. Misschien kun je er op die manier aankomen?
Verder: Wij hebben een Intern filter / verwarmingselement i.v.m. ruimtegebrek voor extern materiaal en wij hebben dit weggewerkt met de achterwand, het uitstroompijpje heb ik mos op de wand voor geprikt zodat je dat niet ziet.

Dus met een beetje creatieve plaatsing van decoratie als hout, stenen en planten kom je een heel eind!
kijk maar eens in het foto-album voor voorbeelden.

Maak gewoon gebruik van een externe verwarming los van je filter.

Externe verwarming

HYDOR-ETH-200watt-16mm-HYDOR-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg

Hydor Eth 200watt 16mm schrijf ook een recensie...
Extern verwarmings element met ingebouwd PTC systeem.
Geschikt voor alle externe potfilters.
Volledig veilig.
Geen gevaar op beschadiging als het apparaat gedurende korte tijd droogloopt.
Gepatenteerd verwarmings element gemaakt met het exclusieve PTC systeem.
De traditionele metalen verwarmings spiralen zijn vervangen door een speciale polymeer folie, bedekt met een dunne laag verwarmings inkt.
Temperatuur instelling aangestuurd door een electronisch circuit met indicatie lampje.
Slangpilaren zijn geschikt voor elk type flexibele slang van alle externe filters.

Jb Malawi

goeie tip, JB.
Alleen is dit ding an sich ook behoorlijk aan de prijs. Dan wordt het verschil met de genoemde Eheim wel kleiner......
Maar misschien zijn hiervoor ook (goedkopere) alternatieven, of 2e hands aan te komen?

Ff alle opties goed overwegen!

Andere optie: bewoners uitzoeken die onverwarmd kunnen.

~ Ivo

kouwtje zei:
Wij hebben een Intern filter / verwarmingselement i.v.m. ruimtegebrek voor extern materiaal en wij hebben dit weggewerkt met de achterwand, het uitstroompijpje heb ik mos op de wand voor geprikt zodat je dat niet ziet.

even een vraagje
wat heb je gebruikt om het mos mee op de achterwand te prikken

Ik vindt die verwarming die extern is wel lomp groot zeg

het is het een of het andere

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan