Wat is er nieuw

Extern filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter vision 180
  • Startdatum Startdatum
V

vision 180

Guest
Hallo aquaranen, ik draai nu een goed jaar met mijn juwel vision 180,en nu heb ik een vraag over externe pompen. Kun je zomaar ineens het interne filter( zit bij mij los) eruit halen en direct een externe plaatsen? Of moet deze nw ook indraaien i.v.m. bacterie huishouding. En welk merk wordt door jullie aanbevolen? Gr vision180

Nee, dat is niet verstandig. Je kunt beter het nieuwe filter een tijd laten meedraaien voordat je het oude interne filter verwijdert.

Beste Vision,
Ik heb je een eigen topic gegeven omdat je de vraag in het topic van een ander lid had geplaatst 😉.
Zoals Peter ook al aangeeft is het beter ze samen even te laten draaien zodat de nieuwe filter ook goed is ingedraaid.

De meeste gerenommeerde merken zijn wel ok, zoals de Eheim, JBL of Tetratec.
Zelf ben ik erg tevreden over de JBL 901 op de meter bak.

Inderdaad eerst laten meedraaien, anders kan het verkeerd gaan. Ik heb ook goede ervaring met JBL, op mijn Juwel Rio 180 heb ik een JBL 1500. Deze is dus wat krachtiger dan de JBL 901 die John voorstelde. De JBL 901 zal echter ook wel voldoen tenzij je een erg zwaar bestand heb.

Verder heb ik op een ander aquarium nog een Tetratec filter draaien wat ik ook een prima filter vind. Er zijn ook mensen die zweren bij Eheim, blijkbaar maken die ook wel goede filters 😉

JBL, inderdaad een goed merk naast andere merken.
Wij hebben op onze Juwel Rio 180 een JBL E901 greenline draaien, tot volle teveredenheid!

Groet,
Ben.

Had op mijn Juwel vision ook een E901 draaien samen met de originele binnenfilter,

alles ging perfect, zeer tevreden !!!!

even 2 weken laten meedraaien lijkt mij het beste. zou wel meteen wat sponzen uitknijpen in het externe filter. hierdoor zal die als het goed is sneller indraaien.

heel eerlijk zie ik ook wel is mensen die hun volledige filter schoonmaken of het materiaal/filter vervangen, zonder dat ze er problemen aan overhouden.

licht wel een beetje aan je bestand natuurlijk. of de bacterien in de bodem het tijdelijk even alleen kunnen opvangen.

Ik had mijn interne filter reeds draaien en heb gewoon de E901 erbij gezet, nooit problemen gehad.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan