Wat is er nieuw

extern glazen filter ontkalken,

• Onderwerp starter Onderwerp starter scheepskoe
  • Startdatum Startdatum
S

scheepskoe

Guest
Hallo forumleden,

Gisteren een opknappertje gekocht met extern filter. 360 liter merk onbekend

Alles is groen goor en niet om aan te pakken
Was de prijs ook na maar goed. Vandaag het aquarium voorzien van een paar nieuwe kit naden
En schoon gemaakt

Maar het extern filter is van glas en is dof van de kalk nu is mijn vraag hoe krijg ik dit zo mooi mogelijk schoon?

Azijn in gieten.
Of badkamer product.
Heb je een foto? Vreemd voorwerp.

Ik zal kijken of ik ff een foto kan posten,

bHtV7s_JvTbJ3ekStMUIj-dktEX2g9NO.jpeg

Dus onder het aquarium heb ik
Het extern filter, meeste kalk is er af.

Bioloog,altijd goed.Mits juist ingericht,maar dat geld voor elk filter eigenlijk.

Ja ... mondeo dat is dus het volgende, ik heb in het aquarium een overloop (links)ook vies en goor maar boven aan zat lavasteen midden in keramiek en dan weer lavasteen. Onder in het bioloog zat enkel watten Hoe zouden jullie dit aanpakken ( alles wordt nieuw materiaal )

Even aan toe tevoegen wordt weer een native tank dus water temp 17/18 graden

Ja zoetwater, komen lepomissen in

Ik zou er wat kamers bij in maken. 1e vak watten van grof naar fijn,net hoe de inloop is? Daarna siporax of ander keramiek.Laatste vak opvoerpomp en verwarming.

Ok� bedankt zal morgen even shoppen en zou je dat filter in het aquarium ook vullen met schuim filter of toch zoals het zat lavasteen keramiek lavasteen

Kun je een foto maken,van de overloop? Ik neem aan dat jij dat filter in het aquarium noemt.

Ja komt er aan is de nog niet schoongemaakte versie

8bgaJvNrjDSc8fwfU-et3p9aOawTQSL8.jpeg

Loopt het over gaat het door 3 lagen en valt het daaronder in de biotoop

Oke,geen dursopijp? Ik zou hier enkel watten doen.Veel makkelijker met schoonmaken.
Is dit een ex zeebak?

de vorige eigenaar hielt er voornamelijk alleen guppies in, hij heeft hem 3 jaar gehad dus wat het daarvoor is geweest geen idee....

en ik ben alleen maar bekend met interne filters dus vandaar mijn vragen,

met vriendelijke groet,

Richard

Geen probleem hoor,we komen er wel uit.

bedankt mondeo voor de snelle reacties en hulp!

Geen dank.Kleine moeite

Leuke bak,joh.
Met die zijkamers en filter En bioloog.
Apart.

Bedankt bertus

Ik heb de bak ingedraaid niet erg lang maar het water uit de oude bak weer gebruikt. Water waardes gecheckt en is in orde

IoXRd_bjOdvb9w_hkU_Esgh0cf8oS1wy.jpeg

Vanochtend vroeg een vreemd geluid uit de woonkamer, het leek of mijn senseo apparaat continue stond koffie te zetten, dat was niet het geval maar het water wat in de kamer lag daar kon je toch aardig wat potten mee vullen.....

Het was mijn pomp, hij stond bijna droog tedraaien .... dat kon niet... het bestond niet gisteren alles nog na gekeken alles zat vast en was schoon en heel officieel kon er ook geen water uit lekken toch ?

N

Op onderzoek uitgegaan en wat bleek nou ? De foto spreekt voor zich.

Cx2UU2VtEOggFh1qO9DFMTOEHwdW_lI6.jpeg

Komt er geen standpijp in?

Ik heb naast overloop/filter nog een ruimte voor het geval filter verstopt raakt en juist daar is houdini door gegaan. Hoe hij daar is gekomen is een raadsel... nu na verder onderzoek was mijn bioloog iets boven niveau geraakt (groter stuk kienhout ) en juist dat verschil is overgelopen dus dat zal om 4 a 5 liter gaan schat ik zo in.

Ik zal kijken of ik hier nog wat aan moet veranderen maar theoretisch zou dit niet moeten.

Ik zou daar toch maar een standpijp opzetten, had deze erop gezeten dan had je nu ook geen water overlast gehad.
Ook je bioloog heeft nauwelijks een buffer om dit op te vangen, ik denk dat dit een slechte versie is van eigen bouw door de vorige eigenaar.

Heb je een voorbeeld hoe je het zou aanpakken?

Je denkt dat het een slechte eigen bouw is van de vorige eigenaar ? Maar het heeft al 10 jaar zo gewerkt..maar geef mij dan in ieder geval de oplossing.... aan mondeo heb ik veel gehad maar van jou nog geen reactie wel comentaar...

Zoals gezegd een standpijp er op monteren, zo creer je een buffer water loopt niet verder weg dan je water hoogteaan de bioloog kan je niets meer aandoen.

PS ik zit niet de hele dag op het forum te koekeloeren.

Ik zal het nog even toelichten.
Als onverhoopt de opvoerpomp er mee ophoudt, loopt de linker kolom er in dit geval leeg ( dit verklaart het aantal liters water welke je nu buiten de bak vond.)
De tussen schotjes in je bioloog zitten te hoog om dit teveel afgevoerde water op te vangen.

Door een standpijp te monteren voorkom je dit overstromen.
Jammer dat je het als commentaar opvat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan