Wat is er nieuw

Externe C02 Reactor

KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Berichten
509
Beste Forumleden,

Ik werk nu zon 3/4 weken met en C02 set. Hierbij zit een JBL taifun reactor. Nu irriteer ik me alleen echt aan dat enorme ding in me bak + hij word enorm snel vuil.

Is er ook een soort reactor die je gewoon buiten je bak kan hangen zodat je geen enorm ding in je bak heb hangen ?
 
Ja en makkelijk zelf te maken ook nog, Bio c02, ik heb net zelf aan me indraaiende 60x30x30 juwel gekoppeld.

Youtube staan genoeg filmpjes hoe je dat moet doen, en is eigenlijk ook nog VEEL goedkoper, kost eigenlijk alleen suiker en gist, wat slangetjes, terugslagventiel, en een flowvalve, en natuurlijk de 2x2liter flessen, of 2x1 liter flessen.
 
Ik heb een een C02 set van 500+ euro aangeschaft. dan ga ik niet over op bio c02... Gaat mij alleen puur om een externe reactor of iets anders dat het mengt met je water.
 
@Tenryo: Hier op het forum staat naar mijn mening een veel makkelijkere beschrijving. Die filmpjes van internet snapte ik nooit.

@KevinK: Veel verstand van CO2 sets heb ik niet, maar waar Tenryo het over heeft staat beschreven in dit forum:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1524260

Edit: Sorry ik zag de eerdere post niet
 
Bij mij hangt het slangetje zo in de bak.
Is met T stuk gekoppelt. en regel ik de Co2 bellen.
De rest gaat al bubbelend als zuurstof de bak in.
 
Dat wist ik niet, mijn excuses daarvoor, maar een co2 van 500 euro, prijzig, maar als het werkt 🙂
 
Bertus zei:
Bij mij hangt het slangetje zo in de bak.
Is met T stuk gekoppelt. en regel ik de Co2 bellen.
De rest gaat al bubbelend als zuurstof de bak in.

Verspeel je daar niet enorm veel C02 mee ?
 
KevinK zei:
Ik heb een een C02 set van 500+ euro aangeschaft. dan ga ik niet over op bio c02... Gaat mij alleen puur om een externe reactor of iets anders dat het mengt met je water.

O,o, Kevin.
co2bemesting


Voor mijn aquariums heb ik gebruik gemaakt van twee verschillende soorten
reactors, te weten een interne reactor en een externe reactor. Een interne CO2 ...
www.dewinters.nl/apparatuur/co2-bemesting.htm


Waar is Google nou voor.

Of google afbeeldingen.

Jij zou iets aan een zandfilter,of wervelbedfilter hebben?
 
Tenryo zei:
Dat wist ik niet, mijn excuses daarvoor, maar een co2 van 500 euro, prijzig, maar als het werkt 🙂

geld maakt me niet echt uit, als ik maar goed spul heb 🙂 Daarom wil ik ook wat anders voor de Taifun want het ziet er gewoon niet uit 🙂 + wil hem niet om de 2 weken uit elkaar halen om hem schoon te maken echt een kl*te klusje 😛
 
Zoiets als de Dupla ?
 
Bertus zei:
Zoiets als de Dupla ?

Zoiets bedoelde ik indd, deze had ik overigens ook al gevonden 🙂
Wist alleen niet of dit de enigste is die er te krijgen is 🙂
 
OP Goog . afbeeldingen staan er zoveel.
Ook zelfbouw.

Simpel,in feite.
 
Wat dacht je van de Aqua Medic 1000 reactor, veel gebruikt, ene een zeer solide betrouwbare oplossing.
 
Theelepel zei:
Wat dacht je van de Aqua Medic 1000 reactor, veel gebruikt, ene een zeer solide betrouwbare oplossing.

heel goed apparaat
heb m zelf in gebruik en zou geen andere meer willen
 
Je kan er ook een zelf maken,heb ik ook gedaan.
Ben je voor �15,- klaar ipv 70.
 
Ik heb de externe Dupla reactor S
Bevalt me prima, hing ook alleen wel een prijskaartje aan van � 80

Dupla reactor
 
Behoorlijk aan de prijs,en ze doen het zelfde. Co2 oplossen.
 
hoe heb jehem gemaakt dan goofy
 
Kijk eens bij het topic van fishkeeper Hoe groot maken onder Co2 apparatuur. Daar hebben we het er uitgebreid over gehad.En zie je ook een foto van mijn Co2 reactor.
 
En binnenkort een foto van de mijne 😛 als ik terug onder de voeten kan met mijn vinger
 
Is dat die van Sera ? Hoeveel kost die ?
 
@Goofy82 reactor sera 500 dat is de naam (staat onder het filmpje) en hij kost ongeveer 30 euro
 
ja is van sera ik heb de 1000 kost rond de 40 euro en de 500 rond de 30 euro
 
En tevreden over de reactors ?
 
Heb die gehad is de grootste rommel ooit
 
fishkeeper zei:
Heb die gehad is de grootste rommel ooit

En waarom dan? Als je jouw ervaring neerzet heeft een ander er misschien wat aan.
 
zou ik ook graag willen weten waarom het rommel is.
Ik draai er nu een denk 2 jaar mee nooit problemen gehad en ik verbruik nu minder co2 omdat alles opgelost word in het water dan met de flippers.
dus ben ik tevreden?
ja best wel.
 
@gastromyson
Maakt die sera 500 een ratel geluid?
want op youtube filmpjes ratelen die.
 
nee hoor hem niet vanuit de kast.
als ik de kast open heb en er word co2 gegeven wil je hem wel iets horen.
maar moet je echt luisteren.
 
Daarom vindt ik zelfbouw ook zo leuk,je knutselt er een voor �15,- in elkaar,en je kunt hem zo maken zoals je zelf wilt.
 
Lost niet goed op hoewel er ee, jbl e900 opstond en ik gaf maar 1 bel per seconde
Dus op hopi,g van CO2 met gevolg een kabbelend geluid per geluk heb ik hem maar gekregen van iemand
Want vind het echt geen 30euro waard

Heb voor de moment mijn jbl taifun terug in gebruik in afwachting dat ik mijn zelfbouw kan maken
En op jbl taifun met 1 bel per second lost het op gelijk niks want geef nu bijna 2 bellen per seconde
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan