Wat is er nieuw

externe diffusor voor co2

  • Onderwerp starter Onderwerp starter flecha
  • Startdatum Startdatum
F

flecha

Guest
Ik ben al een poosje aan het nadenken over een externe co2 diffusor te maken. Maar het probleem als je het zo kunt noemen is dat ik dan verlies aan debiet moet inleveren van het gewone filter. Mijn gedacht is nu dat wanneer ik een tweede lichtere filter zou gebruiken om als diffusor te dienen het wel kan lukken. Maar wat er dan weer als bezwaar kan geopperd worden is dat ik met een teveel aan storende inwendige techniek kom te zitten in mijn bak. En daarom zat ik te denken of dat het mogelijk kan zijn om de aanzuig tube van de hoofd filter eventueel ook zou kunnen dienen om de andere te voeden door er een bypass in de vorm van een Y op te plaatsen met een aanvoer naar elk filter zodat ik maar een tube meer heb. Ik weet niet of dat dit mogelijk is. Als er hier iemand me raad mee kan geven of zelf ervaring mee heeft dan zou het leuk zijn om deze te willen delen met me en ook natuurlijk met de andere forum bezoekers.
Dank u, ik ben alvast benieuwd naar de reacties.
 
Al gekeken naar een Externe Atomizer zoals deze of deze? Let wel op de maten van de filter slangen, en minimale druk voor CO2 systeem is 2,5 bar. Anders werkt het niet goed en komen er geen fijne CO2 belletjes.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      jessicapilon: denken moet je niet teveel doen hoor met dit weer
      Terug
      Bovenaan