Wat is er nieuw

Externe filter aquarium 220 liter

Desolat

Member
Lid geworden
13 april 2024
Leeftijd
30
Welke externe filter raden jullie aan voor een aquarium van juwel 220 liter? En is het steeds noodzakelijk dat de filter onder het aquarium staat of is onder het wateroppervlak voldoende? Zoals je kan zien op de foto is het niet mogelijk om de filter onder het aquarium te plaatsen mits deze laag tegen de grond is. De reden van overschakeling is omdat de interne filter ( bioflow m ) niet meer het gewenste resultaat bekomt.
Zou het liefst met een warmteelement geïntegreerd willen aanschaffen.
Alvast bedankt.

Bijlagen

• IMG_1797.jpeg
    IMG_1797.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 31
Ik heb op bakken van 200 en 240 de JBL 1502 en dat geeft een mooie flow en ze zijn imo goed.

Ik zou daar ook voor gaan. Of een vergelijkbaar debiet van een ander merk. Volgens mij zijn er filters van Eheim en Oase met geïntegreerde verwarming.

Zou het liefst met een warmteelement geïntegreerd willen aanschaffen.

is het steeds noodzakelijk dat de filter onder het aquarium staat of is onder het wateroppervlak voldoende?

aquarium van juwel 220 liter

Ik zou dan gaan voor de:
(Ik heb zelf de oude versie op een 246L bak)

BioMaster² Thermo 350​

22 + 300 W
Vermogensopname filter + verwarmingselement

Onder wateroppervlakte is voldoende, OASE geeft bij troubleshoot aan:

IMG_0577.jpeg

Let op dat je de nieuwere versie 2 aankoopt, deze heeft enkele verbeteringen qua doorstroom capaciteit.
https://www.oase.com/nl-nl/producten-a-z/family/product/p/94684-biomaster2-thermo-350-int.html

Ik heb een Fluval 307 op een 200 liter aquarium en ben hier zeer tevreden over.
Op mijn vorige aquarium had ik 2 Fluval FX4 draaien.

Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van Fluval en zou geen ander merk meer moeten hebben

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan