Wat is er nieuw

Externe filter in juwel rio 125 kast?

H

Hbee81

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag over de Juwel Rio 125 kast, kan ik de liggende plank eruit halen of toch beter laten zitten? Ik wil namelijk toch graag over naar een externe filter (ook al doet de interne filter het al jaren prima, het is toch geen mooi gezicht) maar dan wil ik wel graag dat hij ook in het kastje past.

Ik denk zelf dat de plank geen toegevoegde waarde heeft voor de stevigheid van de kast maar ik hoor toch graag eerst of iemand hier ervaring mee heeft.

Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Ik heb in het kastje van mijn Lido de plank er ook uit gehad en dat leverde geen mindere stabiliteit op. Ik heb het overigens wel terug geplaatst, maar dan iets verhoogd dmv latjes.

De plank heeft geen toegevoegde waarde betreft stabiliteit van de kast.
Heb altijd met een externe filter gebruikt vanwege de capaciteit van de Juwel binnenfilter.

Succes met je nieuwe buitenfilter.

Henk P.

Hartelijk bedankt! Dan kan ik met een gerust hart een filter gaan uitzoeken.

Plank kan je toch weer benutten?
Zet de pomp erin, kijk waar de slangen door de achterwand gaan.
Schrijf ze af, 2 keepjes, en weer terug.

Je hebt gelijk Bertus, die plank kan terug maar dan wat hoger. Wat de pomp betreft, we hebben op de 180 een Eheim classic zitten en daar ben ik eigenlijk wel tevreden over. Nu heb ik niet veel ervaring met buitenfilters maar Eheim is doorgaans goed met zijn producten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan