Wat is er nieuw

externe filter of toch intern op een 80l aquarium?

Nopanic

Well-known member
Lid geworden
12 juni 2020
Leeftijd
39
Hallo, heb nog een 80liter aquarium staan (70x30x42cm )

hier willen we een "kleurrijk kweekbakje van maken voor de kidz"

visbestand:
vuurgarnalen( zitten nu in een 35l, wat overbevolkt geraakt en moeilijk proper te houden is)
kleurrijke appelslakken( kunnen we de kweek onder controle houden
een koppel (als ik ze als M/V kan kopen) snow white ancistrussen

en als "vis vis" een kweekgroepje endler guppen klasse N of iets anders origineels?)

maar ik zit wat in twijfel voor de filters.

Ik heb bv een externe staan eheim 150 (2224 of de2422) voordeel veel filtervolume en extra literkes, nadeel shrimpsafe maken intake maar vooral een zeer sterke stroming met de spray bar...
ik heb ook nog een eheim 8ball 240 voordeel makkelijk, snel te plaatsen, uitstroom makkelijker te regelen, nadeel kleiner filtervolume

beiden 8w verbruik.

natuurlijk kan ik vermoedelijk ook voor een aquael pat mini gaan met dan een dubbele spons filter(met wat media erin) of zo een hoekmat. voordeel volledig shrimp en jongensafe, minder verbruik, nadeel hoofdzakelijk enkel "spons" filter

1 x een stem voor het potfilter. 🙂 Anders de uitstroom ietsjes afknijpen? Kunnen ze wel hebben. Dikke spons over de intake voor de garnaaltjes om van te knabbelen.

Voor de filter kun je ook aparte shrimpguards vinden. Even op googelen.

Ik dacht aan zo een shrimp guard over de intake te doen. En uitstroom tja idd ofwel enkel de buis. Want de spraybar nu is te geweldig...

Ik dacht aan zo een shrimp guard over de intake te doen. En uitstroom tja idd ofwel enkel de buis. Want de spraybar nu is te geweldig...
Prima oplossing naar mijn idee :thumbs:

Gwn grotere gaten in je spraybar boren en klaar

Oké, en voor de endlers N zal ik eens moeten afreizen naar Nederland vermoed ik, want in België niet direct wat gevonden. Hehe

Als je het over hebt zou ik het zeker gebruiken en geen nieuw kopen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan