Wat is er nieuw

Externe filter voor nieuw aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edwin86
  • Startdatum Startdatum
E

Edwin86

Guest
Vandaag wezen ori�nteren op een nieuw aquarium. Mijn oog viel op de Ciano Emotions 100 omdat het meubel er mooi bij past (in tegenstelling tot Juwel kastjes die er erg gammel uit zien).

Nu is het zo dat ik reeds een externe filter heb (Eden WaterParadise 511) die ik wil gaan overzetten in de nieuwe bak. Het probleem is dat de lichtkap van die bak geen openingen heeft aan de achterkant (huidige bak heeft dat wel) waar ik het filter op kan installeren.

Het eerste was in me op komt is om een stuk uit de kap te halen. Kan iemand me adviseren over wat de handigste oplossing is hier voor?

Ook zag ik online dat er een Pro uitvoering bestaat met LED verlichting. Is dit over het algemeen een betere keuze dan gewoon TL licht (naast het feit dat je je lampen niet jaarlijks hoeft te vervangen)?

Hartelijk dank!

Of het een betere keuze is weet ik niet, dat hangt ook af van wat je met het aquarium wil doen. Het is overigens niet zo dat de huidige tl lampen maar 1 jaar mee gaan hoor. Deze gaan tegenwoordig best wat langer mee.

Als je (veel) planten wilt in je aquarium, weet ik niet of de standaard led verlichting in het aquarium voldoende is.

Ik weet niet precies hoe het bij de ciano zit maar als de kunststof rand ver genoeg boven het glas uitsteekt zou je daar uitsparingen in kunnen maken net als bij de meeste nieuwere bakken van juwel.

De huidige T5 en T8 buizen hoef je pas te vervangen als ze het niet meer doen,hebben bijna geen verlies in sterkte tijdens hun levensduur.

Led verlichting is bv zuiniger en afhankelijk van persoonlijke smaak kan men het mooier vinden.

Toch vind ik het vreemd dat een aquarium geen uitsparingen heeft. Je hebt toch techniek nodig in de bak. Dus beetje goedkoop als dit achterwege gelaten is.
Voor mij is dan ook gelijk een no no.

Juwel mag er dan gammel uitzien, ze hebben tenminste wel 2 ( het zij kleine) uitsparingen in de bak.

Zelf heb ik voor aquatlantis gekozen. Mooi meubel, mooie afwerking. En zeer royale uitsparingen.

Edwin86 zei:
Vandaag wezen ori�nteren op een nieuw aquarium. Mijn oog viel op de Ciano Emotions 100 omdat het meubel er mooi bij past (in tegenstelling tot Juwel kastjes die er erg gammel uit zien).

Nu is het zo dat ik reeds een externe filter heb (Eden WaterParadise 511) die ik wil gaan overzetten in de nieuwe bak. Het probleem is dat de lichtkap van die bak geen openingen heeft aan de achterkant (huidige bak heeft dat wel) waar ik het filter op kan installeren.

Het eerste was in me op komt is om een stuk uit de kap te halen. Kan iemand me adviseren over wat de handigste oplossing is hier voor?

Ook zag ik online dat er een Pro uitvoering bestaat met LED verlichting. Is dit over het algemeen een betere keuze dan gewoon TL licht (naast het feit dat je je lampen niet jaarlijks hoeft te vervangen)?

Hartelijk dank!

Op enkele foto's online zijn er wel uitspraringen te zien:

332640DSC0062.jpg

Seabait zei:
Led verlichting is bv zuiniger en afhankelijk van persoonlijke smaak kan men het mooier vinden.

Heb gelezen dat je led verlichting kunt aanpassen aan het soort planten. Sommige planten doen het beter met meer blauw licht. Anderen hebben liever rood licht. Ook kun je met led (en een kastje) beter een dagcyclus simuleren, zoals op -en ondergaande zon, maanlicht, etc. Schijnt beter te zijn voor vissen en planten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan