Wat is er nieuw

externe filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shanavanderlinden
  • Startdatum Startdatum
S

Shanavanderlinden

Guest
Beste liefhebbers, ik weet niet meer wat ik moet doen. Heb mijn 2 buien filters uitgeperst en de ene zat niks vuil in. Enkel water stonk. Gewoon terug in elkaar gezet en werkt. Draait flink. Net gelijk een wasmachine. Poets zo ook af en toe maar dan heb ik volgend probleem.bij de poets was beweging zie ik het propere water meestal naar boven pompen. Enkel komt er geen water uit. Zelfde als die slang die vuil water toevoegd komt totaal nooit geen water in. Dan begint hij 2 minuten te ratelen en gaat gewoon terug verder . Het is een eheim prof 350liter. Wat kan dat zijn. Heb een reserve filter van cristal Profit. Die zat echt propvol vuiligheid. Meteen NW stukken ingedaan met dunne laagjes extra wit wat ertussen en die doet niets buiten ratelen. Wat doe ik verkeerd.

16152131465984249150915633475947.jpg

16152131465984249150915633475947.jpg
161521328157423561412271108061.jpg
1615213335904251233258217218689.jpg

En zo ziet mijn aqua dus heel snel vies

Wat doe ik verkeerd.

Lijkt het me dat je geen hevel maakt.
Water uit je aquarium moet vanzelf in de filter stromen (de zogenaamde hevelwerking)
Het simpelste om die te maken is eens goed aan de slang zuigen waar proper water uit hoort te komen. (met een filtee waar nog geen water in zit.
Let wel op, deze slang dien je ten allen tijde boven het water niveau van je aquarium te houden of je krijgt een plas water te verwerken.
Na dat de filtee volgelopen is en je de slang terug op z'n plek hebt gestoken, kan je de filter inschakelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je dat ratelend geluid hoort zit er nog lucht in wat er uit moet, even je filter schuin zetten dan kan de lucht via de slangen snel weg.
Vuil is heel normaal met een sluierstaarten bak, dat zal je regelmatig moeten verwijderen.

Enkel water stonk.
Stilstaand water gaat stinken omdat er geen zuurstof meer in zit en het gaat rotten.
Je filter is dus, biologisch gezien, morsdood.
Je zal de eerstkomende maand zeer vaak en zeer veel moeten verversen (zeker om de dag 50%) om je aquarium leefbaar te houden voor je vissen.
Heel weinig voederen zal daar ook bij helpen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan