Wat is er nieuw

Externe filterslangen proper maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter KennesE
  • Startdatum Startdatum
K

KennesE

Guest
Hoi,

Ik heb een externe filter van eheim experience, deze draait nu een +-2-weken, nu zie ik al dat er aan de binnenkant van zowel instroom als uitstroom al veel vuiligheid( bruin)in de buizen zit.

Moet dit proper gemaakt worden of juist niet ow. Bacteri�n ect.

zo ja Hoe maak he het proper

zelf zou ik die slangen wel af en toe even schoonmaken, ik zelf doe t met een soort ragger die ik erdoorheen trek met een sterk draadje. vind t wel een gehannis om te doen maar moet af en toe ff.

Als je merkt dat hij minder hard gaat lopen, dan ff een x je filter een beetje schoonmaken.

Merk je dat de buizen echt zorgen voor verstoppingen, moet je het toch zeker een keer schoonmaken. In de slangen/buizen zullen vast wel wat bacteri�n zitten, maar dit moet niet de functie zijn van zo'n buis. Hij moet door lopen.

Aanslag krijg je altijd.
Wil niet zeggen dat ze niet meer door stromen, hoor.

1-2 keer per jaar slangen schoonmaken is doorgaans voldoende.
Zoals Bertus al zegt: Aanslag heb je al snel. Maar de stromng zal niet echt minder zijn.

propje filterwatten erdoor duwen met een trekveer, werkt perfect

Misschien door de nieuwigheid. ik had in de eerste weken ook snel een laagje erin zitten. Als je filter beter indraait zal dat beter zijn.

Je hebt ook ragers die extra lang zijn, die gebruik ik.
Ik doe dat ook ongeveer 2 keer per jaar.

JBL cleanyborstel slangenreiniger

192237sanneke80_0_85_aquari.jpg

Die heb ik in het midden met een tangetje door midden geknipt.

Dan steek ik eerst de draad erdoorheen en trek de borstel er zo door. Dat gaat beter dan duwen vind ik zelf.

Is normaal dat het makkelijker gaat.

En dan plooit je 'stokje' nog, en krijg je het er niet makkelijk in.

Dan kan je de borstel er zo doorheen trekken, moet je hem er niet in zitten te stompen.

2 m gordijnveer, oogje indraaien, stukje watten erdoor, klaar.
is 4mm , buigt niet zo snel.

Klopt idd Cedric, dat heb ik eerst moeten ondervinden, maar aldoende leert men 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan