Wat is er nieuw

Externe pomp 63 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Madoow
  • Startdatum Startdatum
M

Madoow

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een Juwel Rekord 60 met standaard intern filter op het moment.
Ik vind de stroming tegen vallen en het water niet helder genoeg.
Ik ben aan het rondkijken naar een buitenfilter en weet nu niet zo goed welke ik moet nemen.
Ik was aan het kijken naar de Eheim 2211, deze is niet duur maar twijfel over de filtercapaciteit.
De 2422 daarintegen lijkt me sterker en nieuwer maar ben bang dat de stroming daar te sterk is voor mijn bak.

Iemand die me kan helpen met het maken van een keus?

Alvast bedankt

Zijn allemaal prima filters voor je bak.
Als je er 1 gaat kopen zou ik nog wel ff rondkijken ivm de prijs want scheelt vaak enorm tussen verschillende shops.

Moet ik niet bang zijn voor een te sterke stroming?
De beste koop lijkt mij die van JBL omdat alles er bij zit.

Je kan het iets knijpen mocht het nodig zijn.
Al de filters van je link zijn compleet.

Heeft iemand ook ervaring met de filters qua schoonmaken?
Nu is het met me binnenfilter zo dat als ik de filterwatten wil vervangen ik alles eruit moet trekken.

Hoeft bij deze filters niet.
Heb zelf de Classic 250 en de Experience 150 hier staan.

De Jbl heeft losse mandjes, de Experience ook zover ik weet. De classic is wat meer gedoe met losse materialen.
Of je doet alles ff in een oude panty.
Ik zou overigens voor de jbl 701 gaan, net wat meer filterinhoud en capaciteit.

Welke van de 2 vind jij het fijnst?
Ik twijfel nu nog tussen de Experience 150 en de JBL CristalProfi.

Ze hebben beide 2 mandjes met filtermaterialen,
De JBL zuigt 50 liter per uur minder. Want in mijn situatie niet erg is.
De JBL heeft het dubbele aantal liters filterinhoud.
De JBL heeft 4W stroomverbruik en de Eheim 8W

De JBL lijkt mij dus geschikter maar ik heb totaal geen ervaring met buitenfilters

Als ik zelf moest kiezen zou ik waarschijnlijk toch voor de JBL gaan ondanks ik nu Eheim heb en daar best tevreden over ben.
Heb weleens gelezen dat je het wattage met een klontje suiker moet nemen bij de zogenaamd hele zuinige filters maar toch.
Meer volume van filtermateriaal is een heel groot pluspunt.

Ik ga zelf ook binnenkort de jbl e401 kopen voor mijn 54 liter bak. De stroming kun je daarbij prima knijpen als je die tr sterk vindt. Alles zit er bij en met de mandjes is het ook gemakkelijk schoon te maken.
Enige twijfel is of ik de 401 of de 701 zal kopen, kan ze namelijk allebei voor �79,50 bestellen :juggle:

De 700 lijkt me zelf net wat te voor deze bakjes maar ieder zijn ding natuurlijk.

Ja dat dacht ik dus ook al 😉 maar zijn evengoed mooie filtertjes.

De 700 heeft we 3 mandjes geloof ik.
Ik denk dat ik ook voor de JBL ga, laat hem 3 weken meedraaien en daarna ga ik heel me aquarium leeghalen zodat ik het binnenfilter er netjes uit kan halen.
Hoop dat het filter genoeg bacterien heeft opgebouwd tot dan zodat ik geen piek krijg omdat de bodem er ook uit gaat. Als de 700 echt te sterk is ga ik ook maar voor de 401

e701 altijd prima geweest voor Onze 125 liter aquaria. Dat op een Rekord 60 / 600 klinkt als flinke overkill. e401 moet je meer dan mee vooruit kunnen.

401 wordt het dan voor mij. Lijken me prima filters en op de youtube filmpjes lijken ze me ook erg gemakkelijk in het onderhoud.

Ik heb de e401 zonuist besteld. Maar ik dacht er net opeens aan, heb ik ook nog de afsluit kranen nodig bij deze pomp?

Neen, die zitten in de aansluitkop gemonteerd.

Aan de beginpost te lezen is hij er niet tevreden mee nee 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan