Wat is er nieuw

externe verwarming met laag vermogen.

Akwarium

Well-known member
Lid geworden
21 juli 2019
Leeftijd
36
Kent iemand externe verwamingen met een laag vermogen (25-50 watt)? de enige die ik kan vinden zijn 200 a 300 watt en dat is wat veel voor een bakje van 30 liter...

Helaas ik heb ook geen 'in-line' verwarming kunnen vinden onder de 200W. De hierboven genoemde verwarmingen zijn gewoon de standaard staafverwarming, die zoekt Akwarium niet.

Voor de kleinere bakjes denk ik dat je wellicht kunt kijken naar bodemverwarming. Die is er wel in 15W of 50W.

Helaas ik heb ook geen 'in-line' verwarming kunnen vinden onder de 200W. De hierboven genoemde verwarmingen zijn gewoon de standaard staafverwarming, die zoekt Akwarium niet.

Voor de kleinere bakjes denk ik dat je wellicht kunt kijken naar bodemverwarming. Die is er wel in 15W of 50W.
hoe bedoel je inline?

Inline = bevestigd in de waterstroom tussen filter en aquarium. Het water stroomt door het apparaat heen en wordt ondertussen opgewarmd.

Hij vraagt om een externe verwarming, ofwel een buiten de bak. Die noem ik zelf in-line en kun je dus net als een UV filter tussen je buitenfilter en aquarium plaatsen. Ik nam even aan dat hij zelf ook wel een staafverwarming van 25 of 50w kon vinden.

thnx voor de reacties,

Ik zoek idd geen staafverwarming (of filter). Die dingen zijn gewoon lelijk, en bovendien heb ik er weinig ruimte voor, de enige plek waar het met een beetje fatsoen past is tegen de vooruit.... Voor een verwarming die enkel af en toe 1 of 2 graden bij moet verwarmen maar je wel altijd tegen aan moet kijken wegen de voordelen voor mij niet op tegen de nadelen.

bodemverwarming is geen alternatief want er moet nog steeds een snoer de bak in (ook storend) en mijn bodemmateriaal/inrichting is er niet geschikt voor.

Dus extern. Helaas lees ik over de Hydor weinig goede ervaringen en vind ik de hoge vermogens niet optimaal.

Met wat pvc en knutselwerk kan je een behuizing maken voor een externe heater en dan ben je klaar
ik denk dat ik dat maar ga doen idd

Ik heb vroeger wel eens gebruik gemaakt van de Delta Mini Nano Heater (Interpet). Deze zijn klein en plat. (+- 6x9x2cm) Je kunt ze ook onder de bodem/grind plaatsen.
Komen in 2 wattages

Zit zelf al een tijdje te kijken naar de SunSun EH-300 externe verwarming, maar die is helaas wel 300 watt.

Wat de DIY gedeelte betreft heb ik zelf ook naar gekeken maar kan eigenlijk hier in de bouwmarkten niet echt de goede onderdelen vinden..als je diue route neemt kun je dan laten weten hoe je het gedaan hebt? Lijkt mij wel interessant om te weten 🙂

Zit zelf al een tijdje te kijken naar de SunSun EH-300 externe verwarming, maar die is helaas wel 300 watt.

Wat de DIY gedeelte betreft heb ik zelf ook naar gekeken maar kan eigenlijk hier in de bouwmarkten niet echt de goede onderdelen vinden..als je diue route neemt kun je dan laten weten hoe je het gedaan hebt? Lijkt mij wel interessant om te weten 🙂
www.wildkamp.nl ook niet?

Bij Wildkamp kun je druk pvc kopen wat je in de normale bouwmarkt meestal niet ziet, daarmee moet vast iets te knutselen zijn. Vraag me alleen af hoe je die stroom kabel er waterdicht uit krijgt?

Bij Wildkamp kun je druk pvc kopen wat je in de normale bouwmarkt meestal niet ziet, daarmee moet vast iets te knutselen zijn. Vraag me alleen af hoe je die stroom kabel er waterdicht uit krijgt?
Tja bij the King of DIY op youtube kwam die aan met uniseals maar die kan ik nergens vinden, wel een website gevonden maar die vraagt dan ook gelijk 10 euro of meer verzendkosten. Daarom ook benieuwd hoe de TS het gaat aanpakken 🙂

Tja bij the King of DIY op youtube kwam die aan met uniseals maar die kan ik nergens vinden, wel een website gevonden maar die vraagt dan ook gelijk 10 euro of meer verzendkosten. Daarom ook benieuwd hoe de TS het gaat aanpakken 🙂
Bij welkoop kan je ook drukpvc kopen en dacht ook een oplossing voor stroomkabel.

Dacht dat het een verjonging mof heette wat ik had gebruikt..
Maar dat was gewoon een rubber ring van 40 naar 25 wat netjes afsloot om de kop van de thermostaat

357235553.jpg

ik heb zoiets besteld, ga het morgen afhalen en ergens in het weekend in elkaar zetten. dan komen er foto's.

"...
ik heb zoiets besteld, ga het morgen afhalen en ergens in het weekend in elkaar zetten. dan komen er foto's."
Een heel tof project. Ik ben erg benieuwd. Foto's van wat stappen tussendoor zouden erg gewaardeerd worden!

Ik was zelf zojuist in overweging om mijn huidig filter te upgraden naar een filter met ingebouwde thermostaat verwarming Eheim 600T bijvoorbeeld.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan