Wat is er nieuw

Extra filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter RiseOfinformation
  • Startdatum Startdatum
R

RiseOfinformation

Guest
Hoi,

Ik heb een bak van 120x50x50, dus pakweg 300 liter met 5 sluierstaarten erin. Hierop staat een Sunsun filter van 1000 l/h. Ik merk dat dit toch eigenlijk wel te weinig is voor deze bak. Dus ik ben van plan om een ander filter aan te schaffen. Wat is beter nog een extern filter of intern filter, hoeveel liter moet die draaien?

Groetjes,
Eline

Neem er een intern filter bij,die je regelmatig schoon kunt maken.

De Eheim pick up,in de grootste maat,is wel makkelijk.
654132_0_82_120403020420.jpg

Je tilt de bovenste eraf, maak hem schoon,en schuif hem er weer op.

Vind je dit niets, dan een zwaardere met 1200 l nemen.

Ik raad je niet aan om een intern filter erbij te nemen, maar juist een extra extern filter. Ik heb ook twee externe filters draaien en het voordeel is dat je ze dan omstebeurt schoon kan maken, zodat er altijd ook een filter blijft draaien (dan krijgen niet alle bacterien tegelijk een klap). Bovendien neemt een binnenfilter ruimte in in de bak, en dat gaat ten koste van de zwemruimte.

Met 300 liter moet daar filtering op dat minimaal drie keer netto de bak filtert. Dan zit je met 1000 liter een beetje krap inderdaad. Ik zou er een jebao 304 bijzetten, die doen 1200 liter bruto per uur. Ik heb er daar twee van draaien hier, zijn fijne filters en in verhouding niet duur.

De vraag welk filter neem ikmoet eigenlijk vooraf gaan aan d evraag wat verwacht ik van mijn filter ?

Inhoud aquarium=..... dan filter 5 x de inhoud.

Dus voor mij zou dat zijn 300 x 5 = 1500l.
Zelf zat ik een beetje rond te kijken om een filter van sunsun aan te schaffen die 2000l/h gaat. Wat betekent dat ik zo'n 3000l bruto door mijn bak heen pomp.

Dat kan heel goed, RoI 🙂 Meer is alleen maar beter.

De opgegeven liters van een filter door de fabrikant is zonder slangen en filtermateriaal,reken maar dat een filter na een tijdje draaien in de praktijk krap de helft filtert.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan