Wat is er nieuw

extra lamp juwel rio 125

J

Jeepke

Guest
geachte ,

ik heb eeen beplante bak met co2 en ei methode .... nu mis ik toch een beetje extra licht aan de voorgrond , werk nu met 2x 28wat t5 nature en day , heefd er iemand een ervaring hoe ik meer licht in de bak krijg bijvoordbeeld een extra t5 monteren of hoe ik dit doe ? alle opties zijn welkom ...


mvg

1506336881592916322045.jpg
 
Ik zou het niet doen want ik heb deze bak ook gehad en met 56W op dik 100 liter zit je al vrij gemiddeld met dik 0,4W per liter.
Het kan wel maar bij nog meer licht zal de vraag naar voeding stijgen en daar moet je dan wel op inspelen.
 
vergeten bij te melden klopt heb er reflectoren op en de voeding kan altijd aangepast worden maar vind namelijk dat mijn bodemplantjes juist te weinig krijgen .... en dit zie je ook aan de omhoog groeiende status inplaats van het verderkruipen .....

mvg
 
Ja ik heb dat opgevangen door niet van die hele lichtbehoevende plantjes te kiezen😉.
 
ik heb
Ja ik heb dat opgevangen door niet van die hele lichtbehoevende plantjes te kiezen😉.


ik heb de staurogyne porto velho en het gekende gras ... ben de echte benaming even kwijt ... nu het gras maakt weinig uitlopers aan door waarschijnelijk te weinig licht .... en zou ook wat meer rode planten naar de voorgrond willen brengen dus dan is die extra lamp wel nodig in mijn ogen niet ?

... mvg
 
ja uiteraard hij doet het wel als ik hem wat stek aleen de mede rede is ook zou ezn stapje hoger willen gaan qua scape zoals hc .... rode planten proberen laag te houden als middevoorgrond en hiervoor ga ik ieswat sterker licht nodig hebben ..

mvg
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even Sky uitlaten
      Terug
      Bovenaan