Wat is er nieuw

Extra Stroming 160x50x55

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
30
voor mijn 160x50x55 bak heb ik 2x eheim pro+ 350.

bruto 2100L/U, prima voor de filtering.

nu krijg ik alleen vissen die wat extra stroming wel waarderen, dus zat ik alvast is even te kijken naar een leuk stromingspompje.

wat ik zoek? een pomp die tussen de 1500-2000 L/U doet, beweegbaar/roteerbaar is, nog een beetje "mooi" is. en geen herrie maakt 🙂

ik kom uit op:

Sicce voyager nano 2000

Jebao sw2 Wave maker 2500LT (regelbaar)

Hydor Koralia Nano 1600L

(tekst is klikbaar voor de links)

Het regelbare van de Jebao spreekt mij wel aan door het regelbare, wat dat betreft kan ik zelfs de sw4 nemen.

iemand ervaringen met 1 van deze pompjes? iemand die wat anders aan kan raden?

Moet die dienen voor een zee aquarium of voor een zoetwater aquarium Richard want bij alle 3 vermelden ze toch eerst zeewater.

Mijn persoonlijke voorkeur ligt altijd bij regelbaar.
Ik heb een rw8 die ik een tijd heb gebruikt zonder hem te horen

Hydor koralia is superstil. Heb deze een tijdje gehad. Ligt nu stof te happen op zolder.

Heb ook nog een regelbare aqua medic eco drift 4.1. Ligt naast de hydor.

Ben erachter dat extra stroming in een zoetwaterbak niet nodig is.

Misschien een hillstream wel. Maar voor planten is de stroming uit de filter al voldoende.

Mogen weg voor zacht prijsje.

Moet die dienen voor een zee aquarium of voor een zoetwater aquarium Richard want bij alle 3 vermelden ze toch eerst zeewater.

zoet

Mijn persoonlijke voorkeur ligt altijd bij regelbaar.
Ik heb een rw8 die ik een tijd heb gebruikt zonder hem te horen

dat dacht ik dus ook, de Jebao´s zijn de enige die regelbaar zijn en dan ook nog betaalbaar zijn.

Hydor koralia is superstil. Heb deze een tijdje gehad. Ligt nu stof te happen op zolder.

Heb ook nog een regelbare aqua medic eco drift 4.1. Ligt naast de hydor.

Ben erachter dat extra stroming in een zoetwaterbak niet nodig is.

Misschien een hillstream wel. Maar voor planten is de stroming uit de filter al voldoende.

Mogen weg voor zacht prijsje.

word een bak met geen of weinig planten (en dan nog de vraag wat ervan over blijft)

ga er even over nadenken, kom erop terug 🙂

In een Cichlide bak heb je minst werk aan he daar hoeven geen planten in en dus ook geen Co2 installatie en ook geen voedingsbodem etc etc etc.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan