Wat is er nieuw

Extreem dikke brigittae en brigittae zonder kleur

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14487
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 14487

Guest
Hoi

Het is zoals de titel het al zegt; een van mijn Boraras Brigittaes is enorm dik aan het worden, nou weet ik niet precies of dit normaal is of toch iets anders, (verder zijn ze namelijk niet zo dik) terwijl een andere juist heel bleek is en een soort bult? op zn hoofd heeft. Hij zondert zich af en toe af en hangt dan een beetje in de bak te hangen, eet wel en kan nog prima zwemmen al gaat dat wel wat achteruit.

Ik heb geprobeerd om tijdens het voeren een beetje duidelijke foto's te maken.


657354_0_82_img_6609.jpg
rechtsonder zie je de bleke met de bult al

293746_0_82_img_6610.jpg


Als iemand weet wat, vooral de laatste, heeft en wat er tegen te doen, hoor ik het graag.

Mara
 
Hoe zijn je waterwaarde's? Heb je die al gecontroleerd of laten controleren?
Ververs je wel met regelmaat en voldoende?
Liggen de schubben van de visjes gewoon plat als je er bovenop kijkt of staan ze wat uit (bijvoorbeeld als dennenappel?)
Puilen de ogen uit?
 
ik ververs het water 2 keer per week, de schubben liggen plat, en de ogen zijn ook niet groter/ anders qua vorm dan normaal, het is ook niet bij alle visjes. ik heb nu 1 dikke, en 1 hele bleke, de andere zien er allemaal normaal uit
 
Waterwaardes zou ik morgen kunnen meten
 
Als het visje achteruit gaat zal ik het uit z'n lijden verlossen want is het waarschijnlijk gewoon een zwakke broeder.
Wel de andere voor de zekerheid goed in de gaten houden en meteen aktie ondernemen als je iets vreemds ziet.
 
Oke, dat zal ik dan maar doen, dat de andere zo dik is kan geen kwaad?
 
Is niet heel overdreven en de kleur is normaal,heb het hier ook weleens meer gezien bij de brigittaes en ging vanzelf weer weg.
Kan flink gegeten hebben bv
 
oke, dankje!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan