Extreem dikke gup, wat is er aan de hand?


Lucas_kr

New member
Lid geworden
27 augustus 2023
Berichten
2
Leeftijd
24
Deze gup is extreem dik, al een paar maanden. Elke keer wordt hij steeds dikker en hij begint nu ook op zijn kant te zwemmen. Weet iemand hoe dit kan of wat de oorzaak er van kan zijn? Ik denk zelf dat het door een ziekte komt.
IMG_5812.jpeg
Extreem dikke gup
 

Bijlagen

  • IMG_5815.jpeg
    IMG_5815.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 55
  • IMG_5807.jpeg
    IMG_5807.jpeg
    811.6 KB · Weergaven: 51
  • IMG_5818.jpeg
    IMG_5818.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 54
Ik denk dat dit buikwaterzucht is. Je kunt googlen om haar apart te gaan zetten en te behandelen met zout, maar bij mij is dat nog niet gelukt.
 
Nou zo extreem heb ik nog niet eerder gezien en zie het somber in.
Ik betwijfel of dit nog een viswaardig bestaan kan zijn.
 
Oh boy... Snel uit het aquarium halen. Héél snel... Als deze knapt heb je een risico dat heel je bak zwaar infecteert met het gene waar de vis last van heeft

Het verbaast me steeds maar hoe flexibel zn huid van een vis is... Zn dikke ballon heb ik nog nooit gezien. Ik denk niet dat behandelen zin heeft. Sorry! Ik kan je een hele uitleg leven over je opties als je dit heel graag wilt. Maar ik zou je echt aan willen dringen de vis te eutaniseren. Liever vandaag dan morgen.

Tenzij je hier zelf niet achter kan staan dan dring ik niets aan! Alleen jij kan het beste bepalen wat goed voor de vis én jou is dat kunnen wij geen van alle want het is jou vis, jou beslissingen en verantwoordelijkheid. Gebruik het vooral om een eigen mening en beslissing te vormen..

Als je het er echt op wil wagen de vis te behandelen, dat respecteer ik dat. Maar haal de vis AUB nu uit het aquarium. Je wilt niet dat je aquarium (nog meer) besmet raakt
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, @don1262! Ik denk dat ik de vis ga eutaniseren inderdaad. Bedankt voor het antwoord!
 

Terug
Bovenaan