Eyecatcher ooit in de toekomst misschien.😱 Maar hoe zou dat met een betere filter kunnen.


Jessie87

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2023
Berichten
384
Leeftijd
36
Ik zag deze mooie eyecatcher niet als tafel maar als mooi object om naar te kijken. Nu vraag ik me af of iemand weet hoe het zit met de filter want die is lang niet sterk genoeg. Hoe zou dit op te lossen zijn. Er zit een Biobox 2 bij.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230203-213549.png
    Screenshot_20230203-213549.png
    208.1 KB · Weergaven: 48
  • Screenshot_20230203-230719.png
    Screenshot_20230203-230719.png
    200.6 KB · Weergaven: 48
Is afhankelijk van je vis/planten bestand die je wenst.
Den dat zo tafel ook niet voor alle vissen geschikt is.
Als je de inbouw filter storend vind deze eruit en een soort plenum maken met eventueel een extra stromingspomp.
 
Is afhankelijk van je vis/planten bestand die je wenst.
Den dat zo tafel ook niet voor alle vissen geschikt is.
Als je de inbouw filter storend vind deze eruit en een soort plenum maken met eventueel een extra stromingspomp.
Dacht aan sluiers. En appelslakken. En wat planten. Maar dat gaat het niet worden denk ik.
Ik denk dat het wel meevalt met hoe storend de filter zal zijn alleen Biobox 2 is te weinig voor capaciteit om goed te filteren en geen idee of daar een Biobox 3 in past.
 
Heb hier een kleine biobox gehad, vond het een onding die een poos geleden al een reis naar de stort heeft gemaakt. @Killerfish heeft/had wel 1 in gebruik.
 
Wat een ondingen zeg. Onderhoud moet je op je knieen doen en verversen wil ook niet op de ouderwetse manier met een emmer. Leuk dingen voor op een kantoor waar een ander het onderhoud kan doen.
 
Met een (dunne)plenum word je bodem een grote filter + aanzuig maak je op de plaats waar die bio box zat maak je een mattenfilter
 
Het filter dat erbij zit is niet zo heel groot. Dat zou je m.i. qua inhoud al moeten "modifyen", om er nog iets van te maken. Die rare cassettes erin zijn niks.

Je kan inderdaad ook een bodemfilter overwegen. Het probleem daarvan is denk ik (bij gemiddeld sluiervoer) dat daar op een gegeven moment prut gaat opstapelen. En zie dat er maar uit te krijgen zonder kraantje in de bodemplaat o.i.d... Komt bij: bodemfilters werken het best met wat grover substraat. Maar dat betekent weer dat er voerresten en plantenafval de bodem in verdwijnen. Die dan gaan liggen marineren in dat filter. Niet ideaal bij een soort als een sluierstaart, die al gevoelig is op het gebied van waterkwaliteit.

Qua filtering zou een bioloog ernaast (of ingebouwd) goed kunnen werken. Alleen is dan het hele effect weg van die mooie bak.
 
Oke wat vond je er niet fijn aan.
De vreselijke bakjes met medium die dichtgelijmd waren. Heb ze opengebroken maar dat ging niet zonder gevloek en het resultaat was zeer matig. Motortje was flut en na onderhoud deed ie sons niet waardoor je alles leeg moest halen om hem weer aan de praat te krijgen. Het was gewoon een onding en zou verboden moeten worden! (Raak alweer gefrustreerd door er aan te denken)
En betwijfel of een grotere versie genoeg is voor een sluierbak.
 
En ik heb ook geen idee of er een binnen filter is die erin zou passen die wel genoeg capaciteit heeft. kortom een leuk en weer eens wat anders maar of het haalbaar is en dan vooral ook met sluiers is maar een vraag er is ook erg weinig te vinden over de aquatlantis table.
 
De vreselijke bakjes met medium die dichtgelijmd waren. Heb ze opengebroken maar dat ging niet zonder gevloek en het resultaat was zeer matig. Motortje was flut en na onderhoud deed ie sons niet waardoor je alles leeg moest halen om hem weer aan de praat te krijgen. Het was gewoon een onding en zou verboden moeten worden! (Raak alweer gefrustreerd door er aan te denken)
En betwijfel of een grotere versie genoeg is voor een sluierbak.
Nou dit dus. Mijn aquarium heeft er een jaar op gedraaid, toen heb ik dat ding hier van 8 hoog naar beneden geflikkerd 🤣🤣. Nu een externe pomp, had ik vanaf het begin moeten doen!!!
 
Heb je topic niet helemaal doorgelezen, maar tot voor afgelopen weekend wel een biobox in gebruik gehad. Heb alle casettes eruit gehaald en keramische pijpjes enzo in wasnetjes gedaan. Die zaten los in de behuizing met filterwatten erbovenop. Die wisselde ik elke week en zo was het prima te doen. Had nu na de rescape van de rio een extern filter over dus die nu in de bak gezet. Net wat beter dan de biobox die erin zat
 
Heb je topic niet helemaal doorgelezen, maar tot voor afgelopen weekend wel een biobox in gebruik gehad. Heb alle casettes eruit gehaald en keramische pijpjes enzo in wasnetjes gedaan. Die zaten los in de behuizing met filterwatten erbovenop. Die wisselde ik elke week en zo was het prima te doen. Had nu na de rescape van de rio een extern filter over dus die nu in de bak gezet. Net wat beter dan de biobox die erin zat
Ik vind zo i zo externe filters beter dan interne en het is ook ruimte besparend in de bak.😁
 

Terug
Bovenaan