Eyecatcher


ibbe

Well-known member
Lid geworden
29 juni 2011
Berichten
340
Locatie
België
Hallo,

Nu iedereen wat meer tijd heeft ben ik wat aan het zoeken naar een eyecatcher voor een 240 liter aquarium.
Volgende bewoners zitten er al in:

20tal Kegelvlekjes
10 corydoras panda
8 kuhlii's
1 betta vrouwtje, maar die verhuisd naar een ander aqua.

Nu ben ik nog op zoek naar iets om dit bestandje af te werken. Mag een iets grotere vis zijn (moet niet) maar liefst geen te 'delicate'.

Ik hoor graag jullie ideeën :)

Groeten
Ibbe
 
Trichogaster chuna misschien?
 
Zou inderdaad een optie kunnen zijn. Had ik ook al aan gedacht, of misschien een andere gourami soort.
Had ook al even gekeken bij de apistogramma soorten, maar lijkt mij dan wat druk op de bodem?
 
Eigenlijk kunnen we niet zomaar iets gaan roepen zonder informatie over hoe je bak is. Wat is de watersamenstelling? Veel of weinig planten? Wat voor bodem heb je? wat voer je? Enz enz.
 
Aquarium is 120x40x50 en wordt met een gewone externe filter gefilterd.
Watersamenstelling speel ik niet zo mee, zal vanmiddag de waarden nog eens meten.
Qua beplanting is het low tech, geen voedingsbodem (wel kleibollen en all in one) en vooral crypto's, echinodorus, ... Ik voorzie nog drijfplanten. Belichting zijn standaard Tl lampen, gemiddelde lichtsterkte. Aqua krijgt een 6 a 7 tal uur licht per dag.
Verwarming staat ingesteld op 23 graden.
Bodem is gewoon een zandbodem.
Ik voor elke dag gewoon vlokvoer en voedertabletten. Enkele malen per week krijgen ze ook diepvriesvoer. (Ben nog wat aan het afwegen of ik ook levend voer ga beginnen geven)
Bewoners zijn dus diegene die hierboven staan.
20tal Kegelvlekjes
10 corydoras panda
8 kuhlii's
1 betta vrouwtje, maar die verhuisd.
 

Terug
Bovenaan