Fantoonzalmen


Pla

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2013
Berichten
509
Locatie
Den Haag
ben er nog steeds... ;)
Tot voor kort hadden wij een schooltje van ongeveer 15 Kardinaaltetra's. Na onze vakantie van 4 weken naar het land van mijn vrouw eerder dit jaar, zijn ze bijna allemaal gesneuveld.

Na grondig onderhoud een zeer ruime waterwissel, hebben we nu 10x Megalamphodus sweglesi / rode fantoomzalm ingezet. Het is een leuk mooi visje en wij zijn er blij mee. Nu zijn er ook zwarte en gele varianten. Ik heb hier 2 vragen over.
1. Hoeveel van deze soort kan ik er nog bij doen in onze Rio 180? Ik heb nog meer dan genoeg ruimte.
2. Kun je deze varianten ook combineren of is het beter om je tot 1 versie te beperken?


 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik zeggen een stuk of 10 erbij moet kunnen. Het is natuurlijk aan jou om er een andere kleurvariant bij te doen. Je zou dit prima kunnen combineren in ieder geval.

Gr. Ed
 
Bedankt Ed.
We hinken op twee gedachten. Of nog meer rode fantoomzalmen toevoegen of een aantal van de gele variant erbij. Zolang deze twee soorten goed met elkaar uit de vinnen kunnen, zijn wij blij.
 
Persoonlijk zou ik zeggen een stuk of 10 erbij moet kunnen. Het is natuurlijk aan jou om er een andere kleurvariant bij te doen. Je zou dit prima kunnen combineren in ieder geval.

Gr. Ed
We hebben er een aantal van de zwarte variant bijgezet. Holgen hier in De Haag had de gele niet. We zijn trouwens wel blij hoe de twee soorten leuk mixen.
De bak is er mooi levendig mee geworden.
Bedankt voor de tip, Ed!
 

Terug
Bovenaan