Wat is er nieuw

Ferplast Bluwaterfall filter Betta vis

B

BettaNero

Guest
Dag allemaal,

Voor mijn aquarium ben ik op zoek naar een nieuwe filter, omdat ik mijn vorige toch wat onhandig vond. Nu lijkt de 'ferplast bluwaterfall binnenfilter' me erg geschikt voor betta vissen, vanwege de zachte stroming. Er is er een beschikbaar voor tm 40 liter en eentje tm 70 liter. Mijn bak is 50 liter, nu vraag ik me af welke van de twee het beste zal zijn, want ik lees ook dat voor 1 betta in de bak een filter van 40liter prima zal werken, aangezien de liters op de filter staan voor aantal liter bezet (las ik op dit forum). Iemand die ervaring heeft met deze filter en misschien verstand heeft van die liters? 🙂
 
Een filter geschikt voor 40L in een 50L aquarium met 1 betta vis zou inderdaad prima moeten werken. Even snel gekeken naar die Ferplast filters maar is niet echt mijn ding. Lijkt te werken met die verschrikkelijke cassettes die je om de zoveel tijd moet vervangen.

Voor een 50L aquarium met 1 betta zou ik gewoon lekker een simpel sponsfilter op lucht (of pompje indien je minder geluid wil) gebruiken.

Sponsfilter op lucht
Sponsfilter met pomp

De lucht versie heb je dus nog wel een extern luchtpompje voor nodig.
 
Een filter geschikt voor 40L in een 50L aquarium met 1 betta vis zou inderdaad prima moeten werken. Even snel gekeken naar die Ferplast filters maar is niet echt mijn ding. Lijkt te werken met die verschrikkelijke cassettes die je om de zoveel tijd moet vervangen.

Voor een 50L aquarium met 1 betta zou ik gewoon lekker een simpel sponsfilter op lucht (of pompje indien je minder geluid wil) gebruiken.

Sponsfilter op lucht
Sponsfilter met pomp

De lucht versie heb je dus nog wel een extern luchtpompje voor nodig.
Ah Thanks voor de tip! Die zijn er idd erg simpel en makkelijk uit. Nog bepaalde merken aan te raden? En hoevaak maak je zo een spons filtertje schoon (in aquarium water natuurlijk niet onder kraan), of verschilt dat echt per spons?
 
Een filter geschikt voor 40L in een 50L aquarium met 1 betta vis zou inderdaad prima moeten werken. Even snel gekeken naar die Ferplast filters maar is niet echt mijn ding. Lijkt te werken met die verschrikkelijke cassettes die je om de zoveel tijd moet vervangen.

Voor een 50L aquarium met 1 betta zou ik gewoon lekker een simpel sponsfilter op lucht (of pompje indien je minder geluid wil) gebruiken.

Sponsfilter op lucht
Sponsfilter met pomp

De lucht versie heb je dus nog wel een extern luchtpompje voor nodig.
Oh ik zie dat je er al 2 had gelinkt, dankjewel!
 
Het schoonmaken van die spons is erg eenvoudig, gewoon een paar keer uitknijpen in een emmer met aquariumwater en klaar! Voordeel is dat ze ook minimale stroming veroorzaken wat je betta erg fijn vindt. Wel even goed kijken welk formaat je kiest, ik heb zomaar wat gelinkt en dat zijn vrij grote sponsen. Niet erg maar ook niet helemaal nodig.

Op onderstaande link krijg je een overzicht van allemaal verschillende types.

 
Het schoonmaken van die spons is erg eenvoudig, gewoon een paar keer uitknijpen in een emmer met aquariumwater en klaar! Voordeel is dat ze ook minimale stroming veroorzaken wat je betta erg fijn vindt. Wel even goed kijken welk formaat je kiest, ik heb zomaar wat gelinkt en dat zijn vrij grote sponsen. Niet erg maar ook niet helemaal nodig.

Op onderstaande link krijg je een overzicht van allemaal verschillende types.

je bent een topper, super thanks 🙂
 
Een filter geschikt voor 40L in een 50L aquarium met 1 betta vis zou inderdaad prima moeten werken. Even snel gekeken naar die Ferplast filters maar is niet echt mijn ding. Lijkt te werken met die verschrikkelijke cassettes die je om de zoveel tijd moet vervangen.

Voor een 50L aquarium met 1 betta zou ik gewoon lekker een simpel sponsfilter op lucht (of pompje indien je minder geluid wil) gebruiken.

Sponsfilter op lucht
Sponsfilter met pomp

De lucht versie heb je dus nog wel een extern luchtpompje voor nodig.
Sorry, laatste vraagje 🙂. Bij de filter in onderstaande link, is die zo good to go, of moet daar nog een pompje o.i.d. bij besteld worden? Snap m niet helemaal haha.

 
Sorry, laatste vraagje 🙂. Bij de filter in onderstaande link, is die zo good to go, of moet daar nog een pompje o.i.d. bij besteld worden? Snap m niet helemaal haha.

Daar heb je nog een luchtpomp (en wat luchtslang) bij nodig bijvoorbeeld deze:
Ongeveer 100L per uur aan lucht moet voldoende zijn.
 
Houd wel in gedachte dat die luchtpompjes altijd wat herrie maken, al zijn er wel stille varianten. De prijs gaat dan echter al snel naar 30 a 40 euro. Voor de zekerheid, een luchtpomp plaats je altijd buiten je aquarium!
Deze is in mijn ervaring erg stil en gaat lang mee:

Er zijn ook sponsfilters die gewoon op een intern pompje werken daar heb je weer niets extras voor nodig zoals deze:

En als je dan toch zou willen kiezen voor een intern filter, zoals je topic begon zou ik voor deze gaan:

Genoeg keus denk ik zo, en elk filter zal prima zijn werk doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik voor die BOB sponsfilter ga, hoef ik niks bij te bestellen, lekker makkelijk, en ben wel fan geworden van spons filter dus dan gaan we voor die.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan