Wat is er nieuw

Ferplast bluwave 09

Rivaar

Well-known member
Lid geworden
27 september 2017
Leeftijd
35
hallo,

ik was aan het oriënteren naar een nieuwe interne filter, toen kwam ik de bluwave 09 van ferplast online tegen.
Nou is hij perfect als ik kijk naar de cijfers die worden aangeboden door de fabrikant, maar helaas geen reviews of topics online.
De bluwave 09 werkt heel anders dan de 07 en 05 dus aan die ervaringen heb ik weinig.

Dus mijn vraag is, wat is jullie mening over deze filter?

dank u

Mag ik vragen waarom je naar een ander filter aan het kijken bent? Wellicht is een extern filter dan ook een idee?

Heb heel lang na gedacht over een externe filter, maar na verhalen over lekkages ben ik toch maar gegaan voor interne filter.

Nou weet ik dat de kans heel klein is dat een externe filter gaat lekken.

Ik heb alleen belachelijk water gevoelig laminaat, dat heel erg snel bol gaat staan( helaas uit ervaring)

Waarom een andere filter?

De huidige filter die ik heb is een bioflow 3.0 1000 L/h, deze is echter moeilijk weg te werken.

En hij heeft beperkt biologische filter capaciteit 6L ,heb de onderste 3 filters vervangen met substrat pro.

De Bluwave 09 heeft theoretisch veel betere cijfers waardoor het voor mij mogelijk is om van chemische filtering af te stappen, en is beter te verstoppen

Snap ik. Nu moet ik toegeven dat er in al die jaren dat ik nu externe filters heb draaien slechts 1x een kleine lekkage heb gehad, en dat was omdat ik dr slangen was vergeten vast te draaien na een schoonmaak. Niks aan dr hand tot je met je filter gaat schuiven :stom: :stom: , gelukkig snel op te lossen om dat ik er naast zat. Hier hetzelfde namelijk met de vloeren, of nouja het plafond erinder, wat van gips is en dis heel slecht tegen water kan

Je kunt je filter ook altijd in een bak zetten mocht hij gaan lekken, Maar dit is natuurlijk aan jou! Je moet wel goed blijven slapen uiteraard en als je een interne fijner vind is dit compleet logisch!

Heb het niet bestudeerd maar de 09 is groter en werkt verder in principe hetzelfde als de 05 en 07 als ik het zo zie.
Hoe groot is je bak dan? want is echt een enorm ding.

upload_2017-9-28_18-34-56.jpeg
FRP-0684-1-500x500.jpg

de 09 stroming wordt gesplitst door een spraybar daar door krijg het biologisch filter materiaal een zachte stroming dat is beter voor de bacteriën(in theorie)
De 07 werkt simpel het water volgt maar 1 weg
Mijn aquarium is 250 liter

Heb je de Bluwave 09 al eens in het echt gezien? Deze is net zo lastig weg te werken als het filter wat je nu hebt.
Ook moet je uitkijken dat het Bluwavefilter niet gaat drijven!
Ik heb dit filter gehad en vond het een onding.

Nee heb deze niet in het echt gezien, de winkels in mijn regio hebben hem niet.
Toen ik dit bericht las, vooral het gedeelte over zijn drijf kwaliteiten schrok ik wel een beetje:stars:
Maar gelukkig heb ik daar een een oplossing voor gevonden,ik heb nog 2 super sterke tunze comline magneten.
Ik heb nog wel een paar vragen over deze filter ik hoop dat jij je kan beantwoorden:engel:
-Geluid.
-Bouwkwaliteit.
-Biologisch filter capaciteiten(wat gebruikte je? )
-Was jou aquarium in balans of moest je extra werk verrichten omdat de filter het niet kon bij houden.
-Hoe groot was jou aquarium.
-Hoe zwaar beladen was het eco systeem.
-Mechanische filter.

Alvast bedankt

Geluid viel me mee. Soms een lichte brom.
Degelijk gebouwd.
Ik gebruikte het meegeleverde filtermateriaal.
Balans aquarium: Je zal naast het filter de gebruikelijke waterwissels en onderhoud moeten plegen.
Maat aquarium: 150x50x50
Grote belasting met : maanvissen, torpedobarbelen, vijfstreepbarbelen, kwikwi's. Stevig beplant aquarium.

dankjewel peter :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan