Wat is er nieuw

Ferplast Dubai 1 meter bak van WesleyS98

• Onderwerp starter Onderwerp starter WesleyS98
  • Startdatum Startdatum
W

WesleyS98

Guest
Hallo allemaal, na lang op forums te hebben rondgeneusd en marktplaats afgezocht te hebben ben ik nu de trotse eigenaar van een ferplast Dubai 101x41x53.
Dit is voor mij m'n eerste aqua!

Ik was dus van plan om Malawi chicliden te gaan houden,

De bak dus opgehaald en schoongemaakt

M8BzbhNtRJ-QaWHman8s6GPgUZxyJPtj.jpeg

En toen de keus werd het zand of grind, bij de dierenwinkel zijden ze dat het grind 1-2 mm geen kwaad kon en mijn voor keur ging uit na het grind dus dat toch maar genomen, terwijl ik toch af en toe ook aqua's met zand erin voorbij zie komen en ook erg mooi vind!

Het grind 2 maanstenen en een plantje erin filter en zuurstof

Gelukkig hadden me neef en oom ook nog wat maanstenen liggen, dus dat ook allemaal in het aqua gedaan en nog een aantal plantjes erbij gekocht.

Niet veel later ook de eerste visjes erin gedaan

Een koppeltje Yellows

Een koppel zebra chicliden ( het vrouwtje had zich verstopt )

En nog een koppeltje alleen weet ik de benaming niet meer van de vis :sorry:

Zodra er meer vissen in mijn bestand komen zal ik zeker nog een update doen!

Ziet er mooi uit, maar heb je je bak eerst in laten draaien voordat er vissen in gingen?

En je weet dat de verhouding beter 1m/2v is

Mooie vissen hoor. het is een fijne bak, die ik hier ook toevallig heb staan.

mooie bak en voor je het weet ben je er aan verslaafd en heb je er 3 staan ;-)

@deesje Ja dat heb ik een week gedaan omdat ik er ook Dennerle TR7 Tropic bij in had gedaan, vrouw waar ik de bak van heb gekocht zij dat de vissen er gelijk in konden maar toch maar voor de zekerheid iets langer laten staan.

Ja van het weekend komen er nog een aantal vrouwtjes bij in!

Ik ben erg tevreden over de bak. Vooral omdat er de goedkope buizen van Philips inpassen.
En geen binnenfilter zoals vaak bij de Juwel wel het geval is.
Daarom ben ik ook van de Juwel afgestapt dus.

Jessicapilon ik ben ook zeer te vreden over de bak vooral met de tijdschakelaar!
Binnen filter is voor mij nu nog wel even het geval tot dat ik geld heb voor een buitenfilter!

En bedankt voor de complimenten voor de mooie vissen! 🙂

Boris69 Zou leuk zijn denk alleen dat me ouders dat niet zo leuk vinden! ;(

Stiekem een paar in je klerenkast of onder het bed 😉
Ach, als je later op jezelf bent heb je daar nog alle tijd voor hoor.
Ik begon in 2010 ook met 1 en nu zijn het er al 12.
Maar meer worden het ook niet 🙁.

Jaa dat zou opzich nog wel kunnen, toch hoop ik ooit nog een keer om een zee aquarium op te starten :!

Ik ben ook erg tevreden over deze bak, Bij de pets place staan ze ook vaak in de aanbieding. Ik heb er met meubel 225,00 voor betaald toen de tijd. De tijdschakelaar is idd ook zeer makkelijk.

Gerritn, weet jij zo de tijden van zons opkomst en zons ondergang bij het Malawimeer dan stel ik mijn schakelaar daar op in om het nog beter te regelen voor de visjes 😀

Bedankt! Maar dat is inderdaad wel erg vroeg dat het licht aan en uit gaat en vooral omdat de bak op me slaapkamer staat 😳

Hoop snel een blauwe led strip te bemachtigen voor nacht verlichting dan zou het eventueel wel kunnen.

Haha wat een onzin om de tijden van het Malawi meer na te bootsen, heb je wel eens een vis gezien met een klokkie om zijn pols?

Haha gaat om het idee 😛

Bij deze de eerste update, een nieuw koppeltje afra cobue!

De foto gemaakt toen ze nog in de zak zaten, voordat ze zich zouden verstoppen! Dus niet helemaal mooi gefotografeerd, hoop dat ze van t weekend zich wat meer laten zien voor betere foto's.

Hy4EByVK81FIZ8qQ2NZpFj4ZsSxB5cxP.jpeg

Mooi gekleurd visje voor zover ik kan beoordelen.

Dat heeft die zeker! Maar hij is nog een beetje verlegen in de bak

Dat zal wel bijtrekken en dat zie je veel vaker bij nieuwe vissen.

Dat komt zeker van zelf goed vandaag liet het visje al wat meer kleur zien :foto:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan