Ferplast star 160 of akvastabil move 160?


Cowboynl

Well-known member
Lid geworden
27 december 2011
Berichten
317
Voor mijn nieuwe aquarium twijfel ik tussen ferplast star 160 en akvastabil move 160. Iemand ervaring met een van deze bakken?
 
Ik heb zelf de Ferplast 120, in ��n woord een top aquarium. De doorvoerkit heb ik er ook in zitten, zeer tevreden over. Met de bak of het meubel tot nu toe nimmer een probleem gehad. Voor mij is de ervaring met deze bak zo goed dat ik nimmer meer een ander merk/type zal aanschaffen. Mocht je vragen hebben, just ask
 
Dank je nick. Ik heb jouw bak ooit gezien toen ik HN bij je kwam halen. Zeker heel mooi. Heb jij de originele pompen erbij? En zo ja hoe bevallen die? Is het mogelijk de lampen te dimmen?
Ik heb nu zelf de akvastabil mark 2 waar ik ook heel tevreden over ben. Voordeel van de move tov mark 2 vind ik dat de klep in zijn geheel open kan. Alleen heb ik de move nog nooit in het echt gezien en weet ook niet welke zaak hem in de showoom heeft. Iemand een idee?
 
Geef Wesdijk in Barendrecht eens een belletje. Uit de site maak ik op dat die daar wel eens kan staan. Vrij grote zaak en ik ben er ook vaak geweest toen ik voor mijn inrichting opzoek was.

Ik had de Ferplast 1200 pomp die erbij zat, die heb ik gesloopt omdat ik zelf stupide bezig was. Had de bak met keramiek niet goed teruggezet en in plaats van rustig te blijven en deze goed te zetten heb ik het deksel erop gedrukt en de klemmen omhoog getrokken waardoor er 1 afbrak. Dus gewoon een stomme actie van mijzelf, niets ten nadele van de pomp. Overigens kon ik de pomp met 3 klemmen gewoon laten draaien en zou ik 25 euro kwijtgeweest zijn voor spareparts.

Toevallig stond de 1500 pomp van ferplast op marktplaats voor 30 euro dus heb ik die meteen maar opgehaald, die gebruik ik nu nog. De pompen werken prima, zijn zeer stil.. mijn aquarium staat op mijn slaapkamer op een paar meter van mijn bed en ik hoor niets. Gebruiksvriendelijk en self priming. Dus ze vullen zichzelf met aquariumwater en pompen de lucht eruit.

Of het mogelijk is de lampen te dimmen, dat weet ik niet.
 
Ik begrijp dat je in de Akvastabil Move zelf LED verlichting moet aanbrengen?! Iemand ervaring met LED in aquariums?
 
@nick. Wesdijk krijgt hem over ca 2 weken. Ivm vrije dagen zou ik graag voor einde jaar nog ergens kijken.
@harold. Volgens mij kan je bij de move kiezen tussen t5 lichtbalk ( evt dimbaar) en led.
 
@Cowboynl, volgens mij niet hoor. Je moet er volgens mij zelf LED verlichting in aanbrengen.

Een unieke eigenschap van de AkvaStabil Move is de lichtkap. Het aquarium wordt geleverd inclusief lichtkap, maar zonder lichtbalk. Met deze slanke lichtkap kunt u eenvoudig de nieuwste LED-technologie in uw AkvaStabil Move aquarium toepassen. De lichtkap kunt u in zijn geheel openklappen (motorkap-systeem), waardoor u alle ruimte heeft als u in het aquarium moet zijn.
 
Cowboynl zei:
@nick. Wesdijk krijgt hem over ca 2 weken. Ivm vrije dagen zou ik graag voor einde jaar nog ergens kijken.
@harold. Volgens mij kan je bij de move kiezen tussen t5 lichtbalk ( evt dimbaar) en led.

Je kan ook eens informeren bij de Riftwachter in Hilversum of Aquaria Veldhuis in Enschede.
 
@harold. Ik ga komende week eens wat rondbellen.
Overigens is het wel degelijk mogelijk om met (dimbare) t5 te werken. Google maar eens op lu2x80d
 
Akvastabil MOVE met TL 5

pcSFc7ZyyWPC5yfUWxHqGjaKKwJWgjxP.jpeg


pcSFc7ZyyWPC5yfUWxHqGjaKKwJWgjxP.jpeg


pcSFc7ZyyWPC5yfUWxHqGjaKKwJWgjxP.jpeg


pcSFc7ZyyWPC5yfUWxHqGjaKKwJWgjxP.jpeg


Akvastabil MOVE met LED

pcSFc7ZyyWPC5yfUWxHqGjaKKwJWgjxP.jpeg
 
Zoals de foto`s laten zien liggen de armaturen los op de stabilisatiestrippen van het aquarium. Vraag me af of dit nou zo praktisch is!!
 
Ik denk van wel kun je ze aan de kant schuiven als je in de bak moet zijn.
 
Ik zie op de foto`s helemaal geen openingen zitten voor filterslang en andere apparatuur !?!?
 
Die openingen zag ik idd ook niet dus vandaar dat ik de bak ook wel eens in het echt wil zien. Ik kan me nl niet voorstellen dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden. Wat wat betreft de filterslangen wil ik bodemdoorvoeren.
 
Dank je wel voor het uitzoeken. Op dit moment vind ik de move toch mooier dan de star. Zodra ik de move gezien heb ga ik een keuze maken. Ga jij voor de mark 2 of de move?
 
Ik heb nog geen keus gemaakt @Cowboynl! Ik heb over de move nog een hoop vragen. Daarnaast is er voor mij een derde optie, de Eheim Incpiria 200 liter.
 

Terug
Bovenaan