Wat is er nieuw

Festal

• Onderwerp starter Onderwerp starter AkitaLuna
  • Startdatum Startdatum
A

AkitaLuna

Guest
Heb deze morgen eindelijk mijn bestelling aangekregen met 1x 500 ml compleet + 1x 500 ml spoorlementen+ + 1x 250 ml calcium + 500 ml extra Kali.

Bak draait nu een week met de planten erin en deze doen het redelijk goed. Ik gaf 5ml profito per dag en er staat CO2 op. Gisterenavond voor het eerst planten gezien die begonnen 'pearlen' een uurtje voor het licht uitging (alhoewel mijn co2 continuetester nog steeds blauw is).

Over Festal heb ik het volgende schema gevonden: Festal doseren dat rekening houdt met een lichtduur van 10-12 uur. Ik ben vorige week begonnen met 6u licht en dit wordt 2x per week met een halfuur verhoogd tot ik uiteindelijk aan 10 uur kom (vanaf vandaag 7u licht, zondag 7,5u licht, woensdag 8u licht, ...). Hoe zouden jullie festal beginnen doseren nu? Beginnen met de helft van de aanbevolen dosering of doseren op waardes (en elke dag meten) of kan het geen kwaad om het schema van de link al te volgen?

Aangezien ik nog in opstart ben is het waarschijnlijk niet het beste idee om teveel water te verversen moest ik aan overschotten zitten of kan dit geen kwaad?

Overschotten moet je niet gauw bang voor zijn. Het zijn eerder tekorten die problemen geven.

Ik ben het met Maurice eens en ik geef bij de opstart ook altijd al de aanbevolen dosering voeding.

Ok�, prima. Dan beginnen we vanaf vandaag met de volle dosis. 🙂

Net de waardes eens gemeten en kom op het volgende uit.

pH: 8.0
kH: 7.0
gH: 10
NO3: 25mg/l
PO4: 1mg/l
Fe: 0,1mg/l
Co2 zou volgens de tabel dan 2,2mg/l zijn (geen wonder dat de test blauw blijft dus 🙂 )

Regenwater heeft hier een pH van 7,5 en een kH van 4 dus ga daar vandaag nog eens flink mee verversen voor de kH omlaag te krijgen zodat ik niet teveel bellen moet gaan toevoegen.

Bedankt voor de input! :thumbs:

Zoals altijd zeer graag gedaan.

:thumbs:

Weten we ook weer dat we de eerste 6 weken nog niet moeten panikeren. 🙂

Paniek lijkt me sowieso een slecht ID in onze liefhebberij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan