Wat is er nieuw

ff stoom afblazen

meksjoef

Well-known member
Lid geworden
29 oktober 2008
Website
www.hetncf.nl
Kom ik vandaag op m'n werk, komen ze heel trots zeggen dat ze huisdieren hebben. Zeg ik meteen, toch geen goudvissen h�. Jawel hoor 🙁 , hebben ze in een hoge, smalle vaas (ik schat 80x30) 5 komeetstaarten gedaan. :stom: Meteen verteld dat dat dierenmishandeling is omdat die vissen zeker 20 cm groot worden dus echt wel meer ruimte nodig hebben, wordt er heel lacherig over gedaan zo van, het zijn maar vissen hoor, zo worden ze toch verkocht, zo zitten ze toch altijd, ach en zo oud worden die toch niet........ ;(
Ze vonden het maar overdreven dat ik dat dierenmishandeling vond en dat ik best de dierenbescherming mocht bellen 🙄
Ik heb ze iig maar een gebruiksaanwijzing gegeven voor het houden van goudvissen. En een brochure van de goudvisopvang 🙁 Ben alleen bang dat ze niet zolang zullen leven ;(
Je zou voor minder lid van de partij van de dieren worden. Dat je die vissen aanschaft uit onwetendheid is eigenlijk al niet goed maar als je de rest maar flauwekul vind en overdreven, daar kan ik dus erg pisssssssed van worden 😡
Zo, moest ik even kwijt 😉

moeder meksjoef

Helaas komt laksheid en/of betweterig vaak voor tijdens zulke discussies. Je kan alleen op ze blijven inpraten totdat men het zat isen hopelijk iets aan de situatie willen gaan doen.

Nou Meksjoef, je kan het alleen vertellen, maar je doet er weinig aan.
Mijn vriendin heeft precies het zelfde gedaan, ook 2 goudvissen in een bakkie van 25 liter.
Maar ik ga er geen ruzie meer om maken, wel verteld hoe het zit met deze dieren, en verder me mond gehouden.
Ik heb zelf een familie die voor de gijn 20 sluiers in een badkuip hebben gedaan, Leuk thuiskomertje voor het bruidspaar.
Ik heb toen gedaan wat ik kon om ze er vanaf te helpen, maar velen zijn in kommen bij familie verdaagd.
Maar ik maak er geen ruzie meer om, ik ben toch gek in hun ogen als ik uit leg hoe het wel moet, maar ja, ze vinden mij gestoord dat ik me druk maak om een vis van een paar euro. Ik eet toch ook haring zeggen ze dan.
Het is een veel besproken iets hier op het forum, maar mensen doen het toch, het is decoratiemateriaal, ze zien ze niet als levende wezens die zorg nodig hebben.
Je advies is als paarlen voor de zwijnen bij zulke..... 🙁

Ik denk dat de meeste hier wel weten hoe dat is. Ik hoop dat er nog iets is wat je kan doen!

Het ergste is nog wel dat sommige verkopers er ook lacherig over doen. Had het erover met een (nu inmiddels gepensioneerde) LFS eigenaar en die heeft me heel hard uitgelachen (ach het zijn maar goudvissen). Ik heb de goudvissen op mijn werk gelukkig een goed onderkomen kunnen geven in de prachtige vijver van mijn vader.

Dat soort dingen zijn streed sweer schetsend over hoe er tegen vissen aangekeken wordt. Wat mij nog het meest verbaasd ,nou ja eigenlijk triest genoeg dat niet eens meer, dat mensen die ALLES uit de kast halen voor hond,kat,paard,kanariepiet. Zo iets waneer het om vissen gaat geen enkel probleemvinden...

Je doet er alleen weinig aan je probeerd mensen juist t einformeren om bij je zus op de koffie te ontdekken dat daar zo een leuke Betta met een plantje in een vaasje zit...

Helemaal waar Maurits, het zijn ook meestal hele aardige mensen, mijn vriendin ook.
Maar ik vlak mezelf ook niet uit, toen ik hier voor het eerst op het forum kwam en vol trots mijn vision 180 liet zien met 10 sluiers kreeg ik ook de wind van voren, werd ik ook voor dierenbeul uitgemaakt, en dacht toen ook, deze mensen zijn volledig doorgedraaid met hun 50 liter de vis.
Ik nam het toen totaal niet serieus, en vond het ook belachelijk, net als mijn familie en vriendenkring mijn begaanheid als stapel gek formuleren
Toen ze zagen dat ik een rio 300 kocht voor de sluiers zagen ze wel dat ze groeiden, maar zoals velen denken, een goudvis past zich aan de ruimte aan, hoe kleiner de ruimte, hoe kleiner de vis blijft.
Inmiddels weet ik dat ze vergroeien, maar toen der tijd verklaarde ik hier elke goudvisliefhebber voor gek, echt waar. Geloofde ook niks van het vergroei verhaal
Inmiddels heb ik het wel herzien, maar wie ben ik om andere mensen met een vingertje te benaderen.
Ik vertel ze rustig over hoe de goudvis in elkaar zit en wat het doet met ze als ze te krap zitten, en vervolgens kijken ze mij met grote ogen aan, en ik hoor ze denken, die is gek.
Maar het zijn lieve mensen, sociaal, behulpzaam, dus ik zeg niet zo heel veel meer, want ik weet dat ze mijn verhaal krankjorum, waanzinnig en compleet mesjogge vinden .

Het vingertje probeer ik ook maar zo veel mogelijk achterwege te laten.

Tsjah, ik hoop alleen dat er veel commentaar opkomt dan is het plezier zo over. Voor deze visjes zal het misschien te laat zijn maar ik heb een behoorlijke gebruiksaanwijzing achter gelaten. Een collega was die iig wel aan het lezen en maar hopen dat die denkt dat het toch te veel moeite is voor zo'n visje en dat ze geen nieuwe/vervangende visjes kopen.
En idd ook ik ben begonnen met goudvissen die ik te klein hield. Maar je leert bij en de bakken werden vanzelf groter tot er een vijver werd geregeld.
Maar vooral de lacherige en denigrerende benadering van het is maar een visje vind ik zo erg. En idd dat het alleen maar decoratie is. Daar zijn plastic vervangers voor.
En nee, ik ben geen vegetari�r en ik eet niet alleen biologisch scharrelvlees maar ook voor die beesten zorg je zo goed mogelijk want die hebben geen keus.
Maar goed het is weer wat gezakt 😉

Wat mij zo tegenstaat is niet zozeer van ojee ik begin ergens aan en maak fouten wat mij tegenstat ik maak fouten en heb geen enkele intentie daar wat aan te doen...

Ikweet en begrijpprima dat we niet in een ideale wereld leven maar de intentie moet iig zijn om het zo goed te doen als je kunt/weet.

mijn kat is een carnivoor die ga iktoch ookniet groentevoeren terwijl ik dat weet ?

meksjoef zei:
maar ook voor die beesten zorg je zo goed mogelijk want die hebben geen keus.

En vissen wel? 🙄 wel een slechte vergelijking hoor 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan