Ff voorstellen


SmartAqua

Well-known member
Lid geworden
21 juli 2020
Berichten
74
Leeftijd
28
Locatie
Brabant
Goedenavond,

Mijn naam is Robin, 25 jaar oud en ik kom uit het gezellige Noord-Brabant.

Ik heb een 4-tal Aquaria;
- Zoetwater Aquarium 100L
Hier wonen; 2 maanvissen, 10 Neon Tetra's, 1 langesnuit pantsermeerval, 2 grotere meervallen, 2 Vijfsteepbarbelen en 2 Clown botia's.
-
Zoetwater Aquarium 150L
Hier wonen; 8 Discusvissen
- Zoutwater Aquarium 200L
Hier wonen; 2 Anemoonvisjes (Nemo & Jim), 1 doktersvis (Dory), 2 Pincetvissen (Joe & Gerard), 1 Poetgarnaal (Sebastian), 1 Pepermuntgarnaal (Greg) en sinds kort 2 Kuda zeepaardjes (Bacchus & Aphrodite)
-
Zoutwater Aquarium 100L
Dit is zijn stekbak om koralen te kweken en de ziektebak voor koralen die het wat moeilijker hebben.

Ik ben 3 jaar geleden begonnen met enkel een zoetwater aquarium, een jaar later heb ik middels een Arduino de bak zelfstandig gemaakt. Hierdoor heb ik sceneverlichting middels LED strips (Ochtend, Dag, Avond, Nacht), worden de vissen automatisch voorzien
van hun diner. Krijg ik op mijn telefoon binnen of het aquarium te koud of te warm is. Daarnaast krijg ik wekelijks een statusupdate van de gezondheid van de bak. Aangezien ik vanaf het begin van de hobby bij een speciaalzaak kom waar ze ook zeedieren hebben
begon dat loop der tijd te kriebelen en heb ik sinds november ook een Zoutwater Aquarium. Ook hierin heb ik de technologie toegepast en krijg ik constant de Aquarium en Sump temperaturen binnen als ze veranderen, verder krijg ik dagelijks de waterwaardes binnen
en stuur ik de verlichting, en stuurde ik de Wave aan. Sinds afgelopen zaterdag ben ik trotse vader van 2 Zeepaardjes waar ik gelukkig mee ben.

Ik ben buiten de hobby fulltime applicatie en website ontwikkelaar en pas dit ook toe in mijn hobby. Momenteel ben ik druk bezig met een testsysteem om deze vervolgens aan te bieden aan diverse Dierenspeciaalzaken, en kan ik alles inclusief een liveview van mijn zoutwater aquarium
openen op de website :).

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust ;-)

Hieronder wat foto's
Zoetwater Aquarium
Zoetwater Aquarium


Zoutwater Aquarium 2-1-2020
Zoutwater Aquarium 09-09-2020
Hippocampus Kuda - Aphrodite
 
Hello en welkom! Hoe gaat dat met 8 discussen in 150l? Klinkt nogal druk🙂
Bedankt Joff, ja het is aardig druk maar het zijn nog kleintjes. Uiteindelijk moeten ze nog naar een grotere bak haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Welkom! Een duidelijk gevalletje van mts (multiple tank syndrom):LOL: ziet er erg leuk uit, die twee bakken. Ga je ook de andere twee nog fotograferen?
 

Terug
Bovenaan