Wat is er nieuw

Fijnbladige planten zonder co2, geschikt voor garnalenaquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Garnaalkardinaal
  • Startdatum Startdatum
G

Garnaalkardinaal

Guest
Wie heeft er een idee voor planten met fijn blad, niet giftig voor garnalen en die het goed doen zonder co2 en met beperkte verlichting door veel drijfplantjes? Bestaan er planten die aan dit wensenlijstje voldoen?

Nou ik gebruik veel mosjes bij de garnalen en wat Crypto s en dat gaat dan denk ik wel prima. Mos kun je ook mooi op een steen of hout binden en daar kunnen ze lekker zich in verschuilen.

Dank voor je reactie, ik heb al javamos (was beroerde kwaliteit en is nog niet goed aangeslagen, maar verwacht dat dit nog wel zal vermeerderen), eikenblad en anubias, maar zou graag nog een stengelplant willen met fijn blad. Had oorspronkelijk cabomba gekocht, maar heb dit weggedaan toen ik las dat in de stengels gif opgeslagen kan zijn waardoor de garnalen dood kunnen gaan. Zou het liefst iets vergelijkbaars willen, maar dan veilig voor de garnaaltjes

Btw, laat nieuwe planten eerst 4-5 dagen in een emmer weken en ververs dat water dagelijks zodat eventueel slakkengif eraf gaat.

Let niet op de troebelheid: net flink in de bak geroerd. Geeft in ieder geval een impressie

Bijlagen

• 20200319_210419.jpg
    20200319_210419.jpg
    203.9 KB · Weergaven: 126
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan