Wat is er nieuw

filter 2 meter aqua

• Onderwerp starter Onderwerp starter angelo8800
  • Startdatum Startdatum
A

angelo8800

Guest
hallo
in april ga ik dus een 2 meter aqua aanschaffen.
exacte maten weet ik nog niet.het zou een volglasaquarium zijn de meubel en afwerking ga ik door een kennis laten doen kan ik een externe filter gebruiken voor een 2 meter aquarium

groetjes
angelo

Natuurlijk kan dat!
Dat is zelfs denk ik je enige optie...
Hij moet wel groot genoeg zijn natuurlijk

Ik zie dat je nieuw bent!
Welkom!!

Goede filter zijn de Eheim 2180 of de 2080 en de JBL E1901.
Er zullen vast meerdere goede filters zijn, dit zzijn degene waar ik voor zou gaan.
Ik heb zelf de 2180, de reden daarvoor is dat er een ingebouwde thermostaat van 500 watt in zit. Dus geen staaf in de bak zelf.

Het is zeker aan te raden om een extern filter te nemen.

Welke je zou kunnen nemen:
Eheim 1200XL / 2080 of met ingebouwde verwarming de 1200XLT / 2180.
Eheim Classic 1500XL / 2260
Eheim 2262
JBL E1900 of E1901
Fluval FX5 of FX6
Jebao 104
Tetratec EX2400

Je kunt ook altijd gaan voor 2 filters als je er al een hebt staan van aardige capaciteit.

Succes met je nieuwe aquarium 🙂

Ik zou er denk ik 2 externe filter op zetten, ook handig indien er ooit iets zou gebeuren met 1 van de filters dan heb je in ieder geval altijd nog een ander filter draaien.

Hoi ik gaat voor mijn aankomend 2 meter bak een Eheim 2078E gebruiken is volgens mij ook wel een goede pomp er voor.

angelo welkom heb je al enig idee wat je voor inrichting en vis bestand je gaat houden en hoe hoog en diep je bak gaat worden
aan de hand daarvan kan je gaan kijken naar je inhoud en opbrengst van filter interne filters zijn niet echt aan te raden voor dit formaat bak

groet
jaap

Een bioloog kan ook. Dat is nog stabieler

ik dacht aan 2 lang 60 diep 50hoog
corydas
ramirezi
en nog iets voor boven of midden maar weet nog niet wat
ben nog beetje aan het opzoeken
groetjes
angelo

Ik zou 55 cm waterhoogte doen, dus 65 hoog, dit kan nog bij het gebruik van 10mm glas, dus zal niet veel meer kosten.
Als je 50 hoog neemt zit je aan een waterhoogte van 40cm, dit ivm de kap.

Hi Angelo,

Visbestand, inrichting en waterhoogte worden hierboven al terecht genoemd. Ik zou je willen aanraden daar echt goed over na te denken voordat je bestelt. Eigenlijk wel belangrijker dan wel precies filter je nu moet hebben. Wil je bijvoorbeeld maanvissen, dan wordt een waterhoogte van 50 cm vaak als minimum genoemd, maar alles daarboven is natuurlijk zeer meegenomen. Wil je Discus, vraag je dan af of je het optisch fraai vind een schijfje van een cm of 18 doorsnee te zien in een bakje met maar waterhoogte 40 (bijvoorbeeld).

Dit niet om je vraag nu te bagetelliseren overigens 🙂

~ Ivo

zou zeker voor meer hoogte gaan net zoals de anderen al aangeven
simpel om dat je met 50 cm hoog niet echt veel water hoogte overhoud
even kijken 50 - ga 8 cm bodem - ga 8 cm onder de bak rand =16cm 50-16 is 34 cm water hoogte das niet veel

groet

jaap

en kent er soms iemand een een firma in belgie of die leveren in belgie aan een schappelijke prijs
groetjes angelo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan