Filter 30L garnalenbakje


A

Aquamitch

Guest
Hallo,

Ik heb sinds juni/juli ergens een Dennerle nano cube 30L garnalen bakje.
Nu heb ik sinds die tijd af en toe een garnaal tussen/bij het filter zitten wat door de aanzuiging vastzit (dood/levend).
Nu heb ik de afgelopen 3 dagen dagelijks rond de 3 garnalen dood bij het filter zitten, daarom ben ik met spoed op zoek naar een oplossing hiervoor. Nu is het de standaard filter van Dennerle.
Misschien is het handiger/slimmer om een sponsfilter te gaan gebruiken?
Iemand die mij hiermee kan helpen voor het zoeken van een oplossing?
 
Ik gebruik sinds kort bij de garnalen de Aquaell mini pat en die bevalt erg goed en je hebt geen luchtpompje nodig.
 
Oke, die heb ik bij aquaplants ook zien staan.
Is het een goede? Zijn er nog sponsen voor hem te vervangen? Of welke sponzen heb je er bij zitten?
De standaard? of een met 2?
Hoeveel geluid maakt hij? aangezien het bakje op slaapkamer staat ;)
 
Ja die is prima en behoorlijk stil. Ik heb er een grove en een fijne spons bij maar de fijne zit niet bj elke set. Ik heb ze besteld bij onlineaquariumspullen.nl en daar leveren ze beiden erbij. Ik gebruik in de nano s de enkele sponzen. Bij ons draaien er 2 op de slaapkamer met zo n spons;)
 
Oke mooi! Dankjewel!
Zou je me eens een foto willen maken en sturen van hoe het er bij jou uitziet?

Is deze filter ook veilig voor baby garnalen?
En hoe zit het met de luchtinlaat? Moet je die gebruiken of niet? Lees dit op onlineaquariumspullen. In een garnalenbakje kun je denk ik het beste de fijne spons gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die is erg veilig met de fijne spons en op de foto zie je de laatste die draait vanaf de beurs samen met de oude filter.
filter 001.JPG
 
Ik denk dat je de verkeerde foto geplaatst hebt haha zie namelijk geen filter.
Waarom heb je er 2 filters in? Of is het voor de sponsfilter te laten inwerken?
Wat zijn het overigens voor slakken die in de bak zitten? Ze lijken me super gaaf!
 
Nu wel toch?? De oude laat ik er nog 4 weken inzitten ivm het indraaien van de nieuwe Aquaell filter. Er zitten gevoelige garnalen in dus dan neem ik geen risico hiermee.
De SF Aquaflow gaat er dus binnenkort uit.
 
Oke dankjewel!
Ben echt aan het denken om die filter dan maar te bestellen. Vind het zielig om telkens dode garnalen eruit te moeten vissen omdat ze tussen het raam en filter zijn gezogen...
Filtert de Aquaell het water ook goed en mooi helder?

Wat zijn het voor slakjes in jou bak? Zijn echt leuk om te zien!
 
Ja hoor. In de nano zitten de kleine puntslakken. Maar ik ben echt tevreden over die filtertjes en er zijn meer leden die deze al in gebruik hebben. De kleine garnalen zitten er graag op om eten te zoeken.
 
Bedank! Ga hem waarschijnlijk bestellen bij onlineaquariumspullen.
Heb je misschien nog dingen die handig zijn voor bij het nano aquarium? Of iets voor de garnalen? Dan kan ik dit mee bestellen, leuk voor de kerst ;)

Waar krijg je die puntslakken? Bij ons in de buurt nergens te vinden!
 
Tja ik heb er honderden maar woon in Groningen. Wat wel leuk is dat is Chollawood dacht ik als ik het goed tik. Daar gaan ze ook graag tussendoor en is een leuke schuilplek. Voorheen had ik de Aquaflow 100 filters met een panty als aanpassing maar de Aquaell is toch beter qua veiligheid.

http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/onlineaquarium-spullen-cholla-wood.html

Ook heeft hij handige plakkers met een stukje plastiek voor aan het raam waar je mos op kan binden.

http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ledge-5-centimeter-rond.html

Ik zou zeggen kijk eens rustig op zn site;)
 
Ziet er idd erg leuk uit!
Helaas niet op voorraad... aangezien ik het filter zo snel mogelijk wil bestellen.. haha
 
Heb op dit moment catappa bladeren, maar afwisseling kan geen kwaad, dus die voeg ik aan het lijstje toe!
En dat plastic ding voor mos voeg ik er ook aan toe ;).
Als ik mos bestel moet dat eerst een aantal dagen weken? Of is dit niet zoals planten ivm bestrijdingsmiddelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor alle zekerheid kun je dat doen. Volgens mij zit daar niks op maar ik ben niet zeker en zou dus geen risico lopen.
 
Oke dankjewel!


Bij de sponsfilter zit een slangetje bij voor zuurstof.
Is dit aan te raden om erbij te gebruiken of niet?
 
Ja maar ik gebruik hem niet maar heb de oxidator mini die ze daar ook verkopen. Dus wellicht dat je daar naar kan kijken maar je kan ook het slangetje gebruiken. Zelf heb ik het niet zo op allemaal belletjes in het water.
 
Oke, maar die oxidator mini is niet perse nodig? kan het ook met slangetje proberen en anders eruit laten?
 
Ja dat kan ook maar ze zeggen dat een oxidator goed doet. Ik kan niet zeggen dat ik verschil merk maar ja soms doe je iets omdat een ander het adviseert he;).
Het brengt zuurstof in in ieder geval. Je kan ook het slangetje gebruiken en dan de toevoer afstellen zoals jij dat wil. De filter is prima te regelen verder met een schuifje.
Met niet al te moeilijke garnalen zou ik me daar niet druk om maken hoor. Ik heb dat ook jaren niet erin gebruikt en dat ging ook goed.
 
Oke, ik heb even een bericht gestuurd naar onlineaquariumspullen met de vraag of er 2 sponzen bij zitten.
Dus nog even wachten en kijken of ik nog wat leuks kan vinden!
;)
 
Ik verwacht het wel want ik kocht ze van Mark op de beurs en dan deed hij er een fijne los bij. Dus dat komt vast wel goed.
 
Denk het ook!
Overigens 1 spons is toch voldoende? Dus niet het extra setje nodig waar je een buisje krijgt met 2 sponzen?
 
Voor een bak van 30 liter werkt de enkele prima hoor. Ik heb er hier nu 4 draaien op 30 liter bakjes en ze voldoen prima zo. Die spons heeft ongeveer dezelfde maten als een spons uit de Aquaflow 100 filtertjes.
 
Oke bedankt!
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
 
Ligt ook een beetje aan de soort garnalen die je koopt maar bij de gewone makkelijke garnalen is er eigenlijk weinig extra nodig hoor. Gewoon wekelijks 10-15% verversen en dan komt het vaak wel goed. Ik voeg geen plantenvoeding toe ivm de metalen daarin maar er zijn ook wel leden die dat wel doen.
 
Oke dankjewel!
Nu wachten op antwoord van onlineaquaruimspullen ;)
 
Nog even terugkomend op dat hoekfilter van Dennerle.

ik heb die zelf ook bij garnalen gehad, en hoewel ik het nooit heb kunnen bewijzen heb ik ook t gevoel dat die wel een x aantal van mn garnalen om zeep heeft geholpen.
 
Klopt! Stillemoordenaar dat ding!
Je krijgt ze niet levend meer weg bij het filter.
Welke filter gebruik jij nu?
 
nee nogsteeds van het hoekfilter :) maar mocht ik nog een keer een garnalen bak opstarten gebruik ik er zeker een pat mini in. of een filterspons aangesloten op een luchtpompje.
 

Terug
Bovenaan