Wat is er nieuw

Filter 54l Betta bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Reitse1266
  • Startdatum Startdatum
R

Reitse1266

Guest
Een vriend van mij wil binnenkort een nieuwe bak opstarten voor een betta met wat corydoras. (54l 60x30x30) alleen heeft hij nu zo’n zielig filtertje van superfish, de aqua-flow 100. Ik heb hem geadviseerd om een andere te nemen, maar dat wil hij niet. Is de aquaflow goed genoeg of is het toch beter een andere te nemen??

Wat is er zielig aan een superfish filtertje?

Dingen werken gewoon hoor, en met 1 betta en enkele cory's moet die prima voldoen.

Ja er zijn betere dingen op de markt, extern filter zou nog beter zijn maar de superfish moet voldoen met een lage visbezetting en normale voedering.

Ik heb op 2 Betta bakken een Eheim Liberty 130.
Deze werken perfect en je kan ze ook nog aanvullen met Siporax.
Stroming is perfect te regelen.
Nadeel is dat niet alle aquarium's geschikt zijn voor een HOB filter.

Weet je wat het is, bacteriën 'filteren' niet beter in stroming die door Eheim wordt veroorzaakt dan door SuperFish. Het gaat er uiteindelijk om dat een filter water laat stromen door een bepaalde media en daar kun je het verschil dus maken. Wat voor media je in het filter stopt is eigenlijk bepalend hoe goed deze is. In een filter zijn er twee dingen belangrijk, het media volume (en soort media) en water flow. De flow zit bij die SuperFish wel goed geloof ik, het volume is bij interne filters meestal niet al te groot daarom is de werking hiervan beperkt. Dit geldt eigenlijk voor alle interne filters. Wel ben ik het met Richard eens dat het prima moet voldoen voor een 60cm aquarium met een betta en wat corys.

Het is mijn ervaring wel dat de kwaliteit van SuperFish minder is dan van bijvoorbeeld Eheim maar dat zie je eigenlijk voornamelijk terug in de levensduur. Ik heb Eheim classics die al 20 jaar werken, dat moeten we van SuperFish nog maar afwachten en ach de prijs is er ook naar 😉

Aqua flow is inderdaad niet het beste, maar moet voldoende zijn gezien bezetting. Je kunt de inhoud van filter cassette ook zelf samenstellen en meer biologisch toevoegen.

Daarnaast houden betta's toch niet van veel stroming...

Ach het voldoet aan wat je van een aquaflow verw8. Niks meer niks.minder.

Ik gebruik ook op 60cm bakjes vaak de Aquaflow 100 en die voldoet dan prima hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan