Wat is er nieuw

Filter aquarium met hoge bezetting

willemvdh97

Member
Lid geworden
19 juni 2017
Leeftijd
27
Hallo allemaal,

In mijn schuur heb ik een aquarium staan met de afmetingen van 1,20m * 0,7m* 0,4m.
Dit aquarium gebruik ik in het voorjaar om karperbroed groot genoeg te kweken tot ze in de vijver kunnen.

Op het hoogtepunt zitten er enkele duizenden broedjes in dit aquarium ,wat daardoor flink wat vervuiling voor zijn kiezen krijgt.

Wat ik hierboven beschrijf zou niet mogelijk zijn zonder de constante toevoeging van vers water, als het aquarium vol zit met broed is er 24/7 een kraan aan waardoor het aquarium minimaal 1 keer per dag volledig ververst wordt.
afvoer aquarium.jpg
invoer afvoer.jpg

Ondanks dat dit syteem redelijk werkt ben ik niet tevreden over het filter wat ik gebruik. Het aquarium heeft 2 vakken aan de achterkant zitten die ik eigenlijk altijd vol stop met matten en verder eigenlijk niks.

aquarium boven.jpg

Op dit moment zit er een klein groepje karpers in, dus doe ik op dit moment weinig tot niks aan het aquarium, daarom ziet het er een beetje vies uit op de foto's

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar de beste manier om dit filter in te richten.

Welke filtermaterialen zijn volgens jullie het beste om te gebruiken in een aquarium met een grote bezetting?

Al vast bedankt voor de antwoorden!

Het zou mooi zijn als er een vortex filter voor geplaatst zou kunnen worden. Eenvoudig zelf te bouwen. Via google zijn vele DIY filmpjes te vinden.

Of een beadfilter, of iets van een wervelbed.

Probleem blijft dat je een hoge NO3 houd

Je hebt een vijver.

Kun je het aquarium niet met de vijver laten circuleren? Heb je gelijk het juiste water voor de vissen.

Je hebt een vijver.

Kun je het aquarium niet met de vijver laten circuleren? Heb je gelijk het juiste water voor de vissen.

Dat is helaas niet mogelijk, ik zou het wel graag willen. Maar de afstand die overbrugt moet worden is vrij fors.

Het zou mooi zijn als er een vortex filter voor geplaatst zou kunnen worden. Eenvoudig zelf te bouwen. Via google zijn vele DIY filmpjes te vinden.

Ik kan hier toch heel weinig over vinden, welke zoekterm moet ik gebruiken?

Ik kan hier toch heel weinig over vinden, welke zoekterm moet ik gebruiken?
Zoek maar eens op Google met deze 'zelfbouw vortex' steekwoorden. Op Youtube staan ook legio filmpjes. Succes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan