Wat is er nieuw

Filter bioboost?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dulab
  • Startdatum Startdatum
D

Dulab

Guest
beste forumleden,

Ik ben nu mijn bak aan het laten indraaien en dat wordt dus een paar weken wachten.
Nu heb ik bij mijn rio 125 deze filter bio boost gekregen. Ik heb de binnen filter eruitgehaald en heb nu zo’n eheim externe filter maar nu is mijn vraag dus of deze filter bio boost echt werkt en of dat ook zou werken met de eheim filter.
Iemand ervaringen met dit zakje? Zou ik dan geen 4 weken hoeven te wachten?
06FE66F6-022E-4EFA-8AC0-0FB2E5A6E20F.jpeg
3FA36311-EA60-46BB-B05A-0AA73C7EF5BA.jpeg

Ik ken het niet maar als het in een juwel filter kan zal het niet uitmaken als je het in de eheim gooi. Staat 4 weeks op dus zal niet na een weekje goed zijn. Enige manier dat je zeker weet wanneer aquarium klaar is is meten. NH3/4 en NO2. Af en toe snufje voer erin gooien zodat bacterieen groeien. Beter geduld hebben en wachten tot aquarium klaar is voorkomt een hele hhop ellende.

Als je meet zul je eerst NH3 gaan meten. Als de bacterieen gaan groeien ga je NO2 meten. Na de NO2 piek komt alles weer op 0 en kun je vissen toevoegen. Doe dit in gedeeltes en blijven meten. Bacterieen moeten zich aanpassen aan de hoeveelheid vervuiling van je vissen. Doe je meteen 50 vissen erin dan kunnen de bacterieen dit niet bijbenen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan