Wat is er nieuw

Filter capaciteit bij sluiers

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roy1986
  • Startdatum Startdatum
R

Roy1986

Guest
Ik zit een tijdje te denken om een extern filter bij mijn sluierbak te kopen (is mij geadviseerd in een topic wie ik had geplaatst in het filter gedeelte van deze site). Ik heb een 180L bak met 3 sluiers met een gemiddeld planten bestand. Op het moment heb ik een bioflow 3.0 filter 600l/u filter(zat te denken hier een 1000l/u pomp in te zetten). Als filter materiaal gebruik ik 3 cirax bakjes(biologisch filter) en 3 sponzen met daar bovenop filter watten(mechanisch filter). Mijn vraag is nu wat voor een filtratie capaciteit jullie adviseren op mijn bak? Ik post deze vraag hier omdat sluierstaart houders weten wat voor een rotzooi deze vissen maken 😛

1 extern filter van zo'n +/- 1000L/u zou voldoende moeten zijn. Geen ervaring met sluiers maar wel met hele vervuilende cichliden en L nummers

Een extern filter van rond de 1000 liter is inderdaad een goede keus. Des te meer liter het filter pakt des te beter. Gebruik de spraybar aan de zijkant zodat je niet te veel stroming heb.

Laat het interne filter gewoon meedraaien. Een nieuw filter moet enkele weken indraaien en is handig mocht je onverhoopt medicatie moeten gebruiken, dan kun je het externe filter op een emmer laten draaien zodat je na de kuur nog een ingedraaid filter kan terug plaatsen, omdat medicatie vaak je filter cultuur om zeep helpt.

Succes met je keuze

bedankt voor de antwoorden ik zal eens opzoek gaan naar een filter. Nadeel van mijn juwel vision is dat ik weinig ruimte in de kastjes heb dus zal eens kijken of er een extern filter is met niet al te grote afmetingen.

dan kun je het externe filter op een emmer laten draaien zodat je na de kuur nog een ingedraaid filter kan terug plaatsen, omdat medicatie vaak je filter cultuur om zeep helpt.
Dan moet je wel voedsel voor de bacterien toevoegen, anders gaan ze alsnog dood.😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan